کد خبر: ۲۱۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 23 April 2016


استاندار البرز گفت: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در استان البرز بررسی و کارشناسی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در نشست اتاق فکر فرهنگی استان البرز اظهار داشت: برای رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی و برون رفت از معضلات این پدیده باید آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی و کارشناسی دقیق صورت گیرد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی اتاق فکر فرهنگی اجتماعی در استان البرز و به کارگیری کارشناسان خبره در این امر امیدواریم بتوانیم گام‌های مهمی را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی برداریم.

استاندار البرز با بیان اینکه ریشه‌یابی معضلات اجتماعی از مهمترین وظایف این اتاق فکر است،‌ تصریح کرد: بعد از یک‌سال شناسایی آسیب‌ها و نظریه‌پردازی‌ها در حوزه مسائل اجتماعی باید راهکارهای عملیاتی را ارائه داد.

طهایی گفت: انتظار می‌رود در اتاق فکر اجتماعی استان نیز که با هدف شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکارهای عملیاتی جهت برون رفت از وضعیت موجود تشکیل شده است بتوانیم شاهد کاهش این آسیب‌ها باشیم.

وی با تحلیلی بر روند انتقال آسیب‌ها و مسائل اجتماعی از سایر نقاط به این استان، آن هم به جهت ماهیت مهاجرپدیری البرز، تأکید کرد: البرز در حاشیه تهران قرار دارد و به فراخور این مجاورت شاهد ورود آسیب‌های اجتماعی مختلفی در آن هستیم.

به گفته طهایی، استان البرز در واقع بخشی از تهران است و شاید ماهیت اصلی خود را در سایه همین مجاورت در طول این سال‌ها پیدا نکرده است.

رئیس اتاق فکر فرهنگی، اجتماعی استان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های البرز را بحث هویت اجتماعی فرهنگی آن خواند و تصریح کرد: هویت فرهنگی البرز با داشته‌ها و ظرفیت‌هایی که در داخل داریم باید ریل‌گذاری شود و این اتاق فکر همان مکانی است که می‌توان ایده‌ها و طرح‌های بکری را برای ساماندهی فعالیت‌ها در این زمینه ارائه داد.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه برخی نشانه‌ها می‌تواند البرز را به هویت اصلی خود برساند، افزود: احداث موزه مردم شناسی و گردآوری بخشی از دارایی‌های اجتماعی و فرهنگی این استان یکی از طرح‌هایی است که بنای آن از سال گذشته با استفاده از ظرفیت‌های استان مطرح شده است.

طهایی با تأکید بر شناسایی المان‌ها و نماد استان البرز گفت: ظرفیتهایی در داخل استان البرز موجود است که می‌تواند به عنوان نمادی از این استان محسوب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار