دغدغه کسانی که اعتراض کردند از جهاتی درست است، یعنی ما باید اولویت بندی کنیم و بر اساس اولویت ها امور اقتصادی استان البرز را انجام دهیم اما برخی اوقات در مقطعی می شود از یک جریان دفاع کرد و برخی موارد از یک جهت قابل اغماض است و از جهات دیگر باید منافع و مضرات آن را با یکدیگر مقایسه کرد.
کد خبر: ۲۱۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 18 April 2016
به گزارش تابناک – البرز: در تاریخ 19 فرودین ماه سال جاری یک واحد صنعتی تولید دخانیات در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز راه اندازی شد.
فعالیت این کارخانه برای 250 نفر  شتغل مستقیم و برای حدود 1500 نفر شتغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.
این مجتمع صنعتی با سرمایه گذاری شرکت بی ای تی  انگلیسی و با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت و معدن ، نماینده شرکت سرمایه گذار، رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور البرز در شهرستان اشتهارد افتتاح شد .
برای تکمیل فازهای چهارگانه این مجتمع صنعتی که در حوزه دخانیات فعالیت دارد ، قرار است 500 میلیارد سرمایه گذاری دیگر از جانبه شرکت انگلیسی هزینه شود.
بلافاصله پس از انتشار این خبر ، فرمانده سپاه استان در نخستین جلسه شورای هماهنگی کشاورزی با موضوع اقتصاد مقاومتی به احداث و بهره‌برداری از این کارخانه واکنش نشان داد.
خبرگزاری تسنیم در گزارشی به نقل از سردار علی استاد حسینی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، آورده است: به‌طور مسلم افتتاح کارخانه سیگار در این راستا نیست بلکه باید با توجه به داخل و تولید شغل، کشور را از نیاز به خارج از کشور خودکفا کرد.
وی با بیان اینکه اقدام و عمل در بحث اقتصاد مقاومتی وجود نداشت و به همین سبب نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" انجام شد، افزود: به طور مسلم افتتاح کارخانه سیگار در این راستا نیست بلکه باید با توجه به داخل و تولید شغل، کشور را از نیاز به خارج از کشور خودکفا کرد.
همچنین علی ترکاشوند مسئول بسیج سازندگی استان البرز نیز به این موضوع اشاره داشته و درباره افتتاح یک واحد صنعتی بزرگ تولید سیگار در شهرستان اشتهارد با تولید سالانه ۸ میلیارد نخ سیگار توسط سرمایه گذاری شرکت بریتیش آمریکن توباکو BAT انگلیس گفته است: در 10 راهکار مقام معظم رهبری برای تقویت اقتصاد ملی یک مسئله جذب سرمایه گذاری خارجی مزیت دار است و دخانیات و تولید آن در راستای امنیت غذایی، سرمایه گذار خارجی سود آن را خواهد برد و یک ثمره آن می تواند برای ما اشتغال جوانان باشد و از صادرات آن اقتصاد به شکوفایی برسد اما اینکه خریدار صرف باشیم کافی نیست، اگر بناست تکنولوژی از دنیا به ایران بیاوریم باید فناوری آن را کسب کنیم و کار تا جایی پیش برود که زیرساخت ها انتقال یابد و انحصار آن شرکت یا کشور نباشد.  
مسئول بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه روح اقتصاد مقاومتی پیاده شدن اصل ۴۴ قانون اساسی است در خاتمه خاطر نشان داشت: افتتاح یک واحد صنعتی بزرگ تولید سیگار در شهرستان اشتهارد با جذب سرمایه گذار خارجی نمی تواند مزیت دار و اولویت اقتصادی ما باشد و در واقع می توان گفت این اقدام نسخه شفابخشی در راستای رفع چالش های اقتصادی در استان البرز نیست.
در نهایت آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و خطیب جمعه این شهرستان به این موضوع واکنشی نشان داده و طی سخنانی در نخستین جلسه شورای اداری استان البرز که طی روزهای اخیر در استانداری برگزار شد، گفت: برخی از اقداماتی که انجام می شود شاید به ظاهر کار مفیدی نباشد، اما چاره ای نیست و باید آن را انجام داد. در بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال ۹۵ مبارزه جدی با فساد اقتصادی و قاچاق در کشور آمده است و مثلا می بینیم در کشور کالایی قاچاق می شود و قسمتی از این کالا در داخل کشور تولید می شود، تقویت این تولید در کشور با قاچاق آن مقابله می کند. البته شاهد بودیم چند روز پیش در استان البرز کارخانه سیگار افتتاح شد که برخی ها نسبت به این اتفاق سر و صدا کردند و بنده نیز نکاتی بیان کردم.
به گزارش البرز 24 نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطر نشان کرد: البته دغدغه کسانی که اعتراض کردند از جهاتی درست است، یعنی ما باید اولویت بندی کنیم و بر اساس اولویت ها امور اقتصادی استان البرز را انجام دهیم اما برخی اوقات در مقطعی می شود از یک جریان دفاع کرد و برخی موارد از یک جهت قابل اغماض است و از جهات دیگر باید منافع و مضرات آن را با یکدیگر مقایسه کرد. رهبر معظم انقلاب فرمودند با قاچاق مبارزه شود و امروز ۵۰ درصد دخانیات کشور از راه قاچاق وارد می شود و کار باید به سمتی پیش برود که این مواد مورد استفاده مردم قرار نگیرد اما اگر بخشی در این زمینه در داخل کشور فعال بود و می توانست احیای اقتصادی شود به آن توجه شود و بخشی از تولید آن صادر شود که  باید با دقت به این مسائل نگاه کرد و امیدواریم اقتصاد مقاومتی در البرز نمونه و الگوی کشور شده و طرح های آن عملیاتی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار