کد خبر: ۲۱۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 12 April 2016


فرماندار شهرستان فردیس گفت: معضل اعتیاد را نمی‌توان با شعار و بدون اقدام و عمل فرهنگی کنترل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، نخستین جلسه شورای هماهنگی پیشگیری از مواد مخدر در شهرستان فردیس ظهر امروز به ریاست فرماندار و با حضور مسئولان دستگاه‌های عضو این شورا برگزار شد.

علی‌قنبر زمانی در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: معضل اعتیاد بسیاری از کشورها و ملت‌ها را رنج داده و ما نیز به دلیل همجواری با کشورهای تولیدکننده عمده مواد مخدر از این معضل رنج می‌بریم.

وی تصریح کرد: برخورد با این پدیده شوم باید در دو حوزه فرهنگی و برخورد انتظامی و قضایی به صورت همزمان و متوازن پیگیری شود.

فرماندار شهرستان فردیس گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برخورد قاطع و جدی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر داشته و تاکنون صدها نفر از ماموران خدوم نیروی انتظامی در این راه به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه با شعار دادن نمی‌توان پدیده شوم اعتیاد را کنترل کرد اظهار داشت: این برخوردها کافی نیست و باید دیگر دستگاه‌ها به ویژه نهادهای فرهنگی و حمایتی نیز برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد برنامه‌ریزی داشته باشند.

فرماندار فردیس گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی در شهرستان فردیس به ویژه اداره ورزش و جوانان، ارشاد، آموزش و پرورش و بهزیستی باید با هم همکاری و تعامل نزدیک داشته و طرح‌های خود را به صورت جدی پیگیری کنند تا بتوانیم در حوزه پیشگیری دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

زمانی افزود: مهمترین نیاز ما در این حوزه اقدام و عمل فرهنگی است و باید جامعه و به ویژه خانواده‌ها را آگاه کرد زیرا بدون آگاهی نمی‌توان امیدوار به کنترل معضل اعتیاد بود.

وی تلاش در جهت تقویت باورها و اعتقادات مذهبی و فرهنگی نسل جوان را عامل مهمی در پیشگیری توصیف کرد و گفت: جوانی که دارای اشتغال مناسب بوده و اعتقادات و باورهای محکمی دارد، به دام اعتیاد نمی‌افتد.

فرماندار شهرستان فردیس در پایان تاکید کرد: دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی پیشگیری از مواد مخدر این شهرستان باید برنامه خود را به شورا ارائه داده و در پایان سال عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار