مدیر امور عشایری استان سمنان خبر داد
به گزارش تابناک سمنان،مدیر دفتر امور عشایری استان سمنان از آب‌رسانی سیار به عشایر در حال کوچ این استان در میان‌بندها خبر داد.
کد خبر: ۲۱۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳ 12 April 2016

حشمت‌الله جدیدی اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به آغاز کوچ به عشایر این استان از طریق تانکر آب‌رسانی انجام می‌شود.

وی از تعبیه تانکرهای چندهزار لیتری در برخی میان‌بندها و از جمله در آهوان سمنان خبر داد و افزود: عشایر در حال کوچ استان سمنان در صورت اتراق در این مناطق پیش‌بینی شده می‌توانند از خدمات دفتر امور عشایری این استان بهره‌مند شوند.

جدیدی از کمبود منابع آبی در مناطق عشایری سمنان خبر داد و تصریح کرد: عشایر مستقر در برخی مناطق قشلاقی این استان و از جمله عشایر مستقر در شهرستان‌های شاهرود و میامی با کمبود منابع آبی مواجه هستند.

مدیر دفتر امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه این مشکلات به افزایش هزینه‌های تولید در مناطق عشایری می‌انجامد، اضافه کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط با ارائه خدمات ویژه به عشایر می‌کوشند تا حد امکان از افزایش بیشتر هزینه‌های تولید بکاهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به سبب عدم وجود مراتع مناسب در برخی مناطق عشایری این استان تعلیف دستی صورت می‌گیرد، یادآور شد: با توجه به اینکه وضعیت مراتع برخی میان‌بندها در این استان، مساعد است دامداران و فعالان صنعت دامپروری می‌توانند در طول کوچ از مراتع میان‌بند استفاده کنند.

جدیدی از تسطیح ایل‌روهای عشایری در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر همکاران ما در حال آماده‌سازی راه‌های عشایری هستند.

مدیر دفتر امور عشایری استان سمنان با اشاره به نقش مهم عشایر در امنیت غذایی، خاطرنشان کرد: عشایر نقش مهمی در تامین پروتئین و خصوصا گوشت قرمز کشور دارند.

وی با اشاره به اینکه عمده تولیدات دامی عشایر استان سمنان مازاد بر نیاز این استان است، افزود: سالانه بیش از 300هزار راس دام سبک تولیدی عشایر استان سمنان در بازار پایتخت و استان‌های همجوار به‌فروش می‌رسد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار