شهردار سمنان خبر داد
به گزارش تابناک سمنان،شهردار سمنان گفت: در سال 1394 بیش از 20 هزار نفر از شهروندان سمنانی از برنامه‌های سرای محلات و خانه‌های خلاقیت استفاده کردند.
کد خبر: ۲۱۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 12 April 2016

حسین موسوی اظهار کرد: سرای محلات 13 نوع خدمات اجتماعی و فرهنگی در قالب خانه‌های ایمنی، سلامت، کارآفرینی، فناوری اطلاعات، قرآن، تسنیم (امور بانوان)، ورزش، علم و زندگی، پژوهش، اسباب‌بازی، فرهنگ و هنر، خلاقیت و کتاب را به شهروندان ارائه می‌دهند.

وی افزود: از عمده اهداف سرای محلات تقویت و افزایش همکاری مشترک شهروندان و شهرداری در انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و رفاهی در سطح محله است.

شهردار سمنان محور اصلی فعالیت‌های خانه خلاقیت و کارآفرینی را ایجاد بستر مناسب جهت آموزش و پرورش استعدادها و خلاقیت برای کودکان در راستای کارآفرینی عنوان کرد.

موسوی ادامه داد: خانه‌های خلاقیت خدمات آموزشی خود را از طریق بازی و آموزش خلاقیت‌های مناسب به کودکان و افزایش خلاقیت مادران در جهت به‌کارگیری مناسب خلاقیت و شیوه‌های بازی برای کودکان و تعامل هدفمند مادر و کودک ارائه می‌دهند و آموزش و تقویت مهارت‌های زندگی و سبک زندگی سالم به کودکان از دیگر برنامه‌های این خانه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته شهروندان استقبال خوبی از سرای محلات و خانه‌های خلاقیت داشتند و بیش از 20 هزار شهروند از خدمات آن‌ها بهره‌مند شدند.

در حال حاضر شهر سمنان دارای هفت سرای محله، چهار خانه خلاقیت عمومی، سه خانه خلاقیت تخصصی رباتیک و دو خانه خلاقیت تخصصی ریاضی است که در روزهای آینده خانه خلاقیت تخصصی شیمی و خانه علم و زندگی نیز به مجموعه خانه‌های خلاقیت شهر اضافه می‌شود.

امید است در راستای رسیدن به یک شهر علمی بتوان از ظرفیت‌های موجود منابع انسانی متخصص و مراکز دانشگاهی استفاده کافی کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار