نخستین مشارکت خارجی در سمنان
به گزارش تابناک سمنان،شرکت هندی با شهرداری سمنان برای احداث تصفیه‌خانه و بهره‌برداری از پساب فاضلاب شهر سمنان مشارکت می‌کند.
کد خبر: ۲۱۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 11 April 2016

شهردار سمنان امروز اظهار داشت: به دلیل قرار گرفتن استان سمنان در منطقه کویری، همواره آب یکی از دغدغه‌های مردم این دیار بوده و از ارزش بالایی هم برخوردار است.

حسین موسوی افزود: هم اکنون که کشور به ویژه استان سمنان با مشکل کم‌آبی مواجه است، باید تلاش کنیم تا از آب موجود بیش‌ترین استفاده را برده و مانع از هدررفت آن شویم.

به گفته وی، هم اکنون پساب فاضلاب این شهر در کویر رها شده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ در حالی که با احداث تصفیه‌خانه، قابلیت بازگشت آب به چرخه مصرف و استفاده در فضای سبز و بخش کشت و صنعت وجود دارد و صرفه‌جویی خوبی در مصرف آب صورت می‌گیرد.

شهردار سمنان افزود: با شرکت در فراخوان سرمایه‌گذاری احداث تصفیه‌خانه و بهره‌برداری از پساب فاضلاب شهر سمنان به همراه یک سرمایه‌گذار خارجی از شرکت فنان تجارت بین‌الملل برنده شدیم و مقرر شد طرح یادشده به صورت مشارکتی اجرا شود.

وی افزود: شرکت فنان تجارت بین‌الملل که یک شرکت هندی دارای مجوز رسمی فعالیت در ایران است، پس از چندین بار سفر به سمنان و برگزاری نشست با مسئولان شهرداری سمنان به عنوان سرمایه‌گذار با شهرداری در این زمینه مشارکت خواهد داشت.

موسوی اعتبار این پروژه را 550 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: شهرداری سمنان 25 درصد از این مبلغ را به صورت نقدی و تهاتری تأمین خواهد کرد.

وی میزان پساب فعلی شهر سمنان را 100 لیتر در ثانیه برآورد و تصریح کرد: در افق طرح و پس از احداث تصفیه‌خانه و تکمیل شبکه فاضلاب درون‌شهری، این میزان به 350 لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

در راستای اجرای این طرح مشارکت خارجی امروز اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند جلسه‌ای در دفتر شهردار سمنان برگزار و در خصوص روند اجرایی این پروژه مذاکره کرد تا زمینه اخذ تسهیلات بانکی و ضمانت‌نامه‌ها برای سرمایه‌گذار هندی در کشورش فراهم شده و نخستین مشارکت خارجی شهرداری سمنان به مرحله عملیاتی نزدیک‌تر شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار