فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: متأسفانه بر اثر بارش برف در اوایل بهار و تداوم بارش‌ها، ۱۰۰ درصد باغات هسته‌دار در مشگین‌شهر متحمل خسارت شد.
کد خبر: ۲۰۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 05 April 2016

ابراهیم امامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درمشگین‌شهراظهار داشت: با توجه به بارندگی‌هایی اخیر که از اوایل سال جدید به صورت برف در شهرستان مشگین‌شهر آغاز شده همه باغات هسته‌دار در این شهرستان متحمل خسارت سنگین شده‌اند که به سبب تداوم بارندگی برف خسارت شامل میوه‌های دانه‌دار نظیر سیب و انگور نیز شده است.

وی با بیان اینکه 4 هزار هکتار باغات هسته‌دار در شهرستان مشگین‌شهر وجود دارد، تصریح کرد: بالغ بر 150 میلیارد تومان خسارت از بارندگی هفته گذشته متوجه باغات شهرستان شده بود که این میزان خسارت با توجه به بارش برف، برودت هوا و همچنین تدوام این سامانه در منطقه افزایش قابل توجهی داشت.

فرماندار مشگین‌شهر گفت: با توجه به مساعد بودن سامانه جوی در اسفند ماه و شروع گل دهی درختان و به دنبال آن بارندگی‌های متناوب در سال جدید که توأم با برودت شدید هوا بود، درختان هسته‌دار که گل داده بودند بر اثر ناپایداری هوا دچار خسارت 100 درصدی شد.

امامی با اشاره به خسارت دیدن درختان میوه‌های دانه‌دار نظیر سیب نیز افزود: در حال حاضر میزان خسارت در باغات سیب و انگور شهرستان مشگین‌شهر نیز در حال بررسی است و کشاورزانی که باغات آنان داری بیمه باشد می‌توانند از حمایت‌های بیمه در پرداخت بخشی از خسارت بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در 10 سال اخیر به سبب تغییرات اقلیمی همه ساله شاهد وارد شدن خسارات سنگین به بخش کشاورزی و مخصوصا باغداری شهرستان هستیم که در این راستا باید با تغییر الگوی کشت و جایگزین کردن ارقام مقاوم به سرما از میزان خسارت‌های وارده به این بخش جلوگیری کنیم که البته در این زمینه اقدامات مناسبی در ترویج کشت پسته و زعفران در بخش ارشق مشگین‌شهر انجام شده و نیاز است مسئولان استانی نیز در خصوص معرفی ارقام مقاوم به سرما که دارای توجیه اقتصادی مناسبی هم باشد همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار