رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس گفت: اتکاء به ظرفیت‌های داخلی و برنامه‌ریزی علمی برای بهره‌مندی از آن‌ها در زمینه‌های مختلف مهم‌ترین الزام تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۰۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸ 04 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، پرویز سالاری  با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) با تکیه بر شعار نه شرقی نه غربی و اتکا به ظرفیت‌ها و نیروهای داخلی به پیروزی رسید، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف هر جا به ظرفیت‌های درونی کشور تکیه کردیم پیروز شدیم که نمونه‌های بارز آن پیروزی در 8 سال دفاع مقدس، رشد و توسعه صنایع نفت و گاز، صنایع دفاعی به ویژه در بخش موشکی و هسته‌ای است.

وی افزود: تکیه به ظرفیت‌های درون‌زای کشور مهم‌ترین اصل برای تحقق اقتصاد مقاومتی است. البته در این مسیر نباید از تجربیات کشورهای مختلف در زمینه رسیدن به مراحل مختلف پیشرفت و تکنولوژی غافل بود بلکه باید از تجربیات آ‌‌ن‌ها در این عرصه استفاده کرد.

عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در سخنان خودشان بر اهمیت استفاده از تجربیات دیگر کشورها در موضوعات مختلف علمی و ... تاکید کرده‌اند اما نکته کلام ایشان این است که می‌فرمایند به کشورهای معاند و مستکبر اعتماد و اطمینان نکنید.

سالاری با اشاره به اینکه برای رسیدن به توسعه باید چشم به داخل کشور و توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی دوخت، گفت: کلید حل مشکلات در درون کشور و امکانات داخلی کشور است و باید با بهره‌مندی خردمندانه از ظرفیت‌ها روند حل مشکلات و مهار معضلات را تسریع کرد.

وی خاطر نشان کرد: تجربه 37 ساله اخیر در بعد از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که دشمنان پس از امتحان کردن هر روشی در برابر ملت ایران به شکست مفتضحانه رسیده‌اند و اکنون به دنبال پیگیری پروژه نفوذ در میان باورهای مردم و مسئولین هستند تا با تغییر هویت انقلاب اسلامی، اندیشه و گفتمان واقعی انقلاب را دستخوش چالش کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه دشمنان در روند اجرای برجام نیز در حال کارشکنی هستند و در حالی که ایران به تعهدات خود در این زمینه با صداقت و شفافیت عمل کرده است، آنان مسیر رفع تحریم‌ها را تغییر داده و با بهانه تراشی‌های مضحک به دنبال عهدشکنی و عدم اجرای توافقات خود هستند.

وی به تمرکز دشمنان برای فشار اقتصادی به ملت ایران طی حدود یک دهه اخیر اشاره کرد و گفت: از سال 1386 جهت‌گیری کلی نام‌گذاری‌های سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سوی مباحث اقتصادی سوق یافت و این نشان می‌دهد که ایشان با دوراندیشی و هوشمندی موفق به شناسایی خدعه دشمنان شده و از مسئولین خواستند که در برابر توطئه جدید دشمنان هوشیار باشند.

سالاری گفت: اکثر قریب به اتفاق اساتید و کارشناسان اقتصادی کشور معتقدند مشکلات و بحران های فعلی اقتصاد کشور مربوط به تحریم‌ها نیست بلکه مشکل اصلی ساختار بیمار اقتصاد داخلی کشور است آنها معتقدند مذاکره و تعامل با غرب راه نجات اقتصاد کشور نیست بلکه بایستی به مسئله اقتصاد براساس مدل جمهوری اسلامی عمل شود.

وی در ادامه به اصول 24 گانه اقتصاد مقاومتی که از سوی ایشان به دولت و دیگر دستگاه‌ها ابلاغ شده است، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: محوریت اجرای اقتصاد مقاومتی به میدان آوردن مردم و ظرفیت‌های مردمی است. یعنی یک بسیج همه‌جانبه امکانات و منابع کشور برای حرکت به سوی خودکفایی و استمرار آن در زمینه‌های مختلف به‌طوری که قصد سلطه دشمنان از سر جامعه اسلامی برداشته شود.

عضو شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: در واقع اقتصاد مقاومتی در پی مقاوم‌سازی، آسیب‌زدایی و ترمیم ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی است تا کارایی اقتصادی جامعه افزایش و روند حرکت اقتصادی کشور اصلاح شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار