کد خبر: ۲۰۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷ 02 April 2016

مدیرکل استاندارد استان البرز از تشدید بازرسی‌های کارشناسان استاندارد از مراکز عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری درسال جاری خبرداد.

فتانه شکرالهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: بند 24 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع «افزایش پوشش استاندارد برای همه محصولات داخلی و ترویج آن» مربوط به سازمان استاندارد است.

وی با اشاره به اینکه در همین زمینه و از زمان ابلاغ این سیاست برنامه‌های سازمان استاندارد در حال اجرا است، تصریح کرد: در همین بخش طرح‌های مربوط توسط سازمان و به تبع آن در ادارات تابعه اجرایی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه طی سنوات گذشته موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است، بیان کرد: برای تحقق این امر باید حمایت‌های لازم از کالاهای تولید داخل صورت گیرد.

شکرالهی با بیان اینکه برای همین امر باید فرهنگ استفاده از تولید داخل مورد توجه قرار گرفته و دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند، ابراز کرد: برای استفاده مردم از کالاهای تولید داخل باید کیفیت کالاها افزایش پیدا کند.

مدیرکل استاندارد استان البرز با اشاره به اینکه در همین زمینه اداره‌کل استاندارد نظارت‌های لازم را بر واحدهای تولیدی انجام می‌دهد، اضافه کرد: این نظارت‌ها برای تطابق کالاهای تولیدی با معیارهای استاندارد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق این موضوع هر کالای تولیدی باید یک استاندارد داشته باشد، تصریح کرد: در این زمینه معیارهای مورد توجه استاندارد، بررسی می‌شود.

این مسئول با اشاره به بازرسی از کارخانه‌های تولیدی استان افزود: اداره‌کل استاندارد به دنبال ایجاد استانداردهای داوطلبانه است.

شکرالهی با بیان اینکه اداره‌کل استاندارد به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: امسال نیز بر اساس سیاست‌های سال گذشته اقدامات لازم در این بخش انجام و طرح‌های مستمر استاندارد اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح طاها افزود: در این طرح استانداردسازی واحدهای تولیدی مشمول مقررات استانداردهای اجباری و ارتقای سطح کیفی فرآورده‌ها برای تأمین ایمنی و سلامت جامعه، بهداشت و سلامت جامعه وجمع‌آوری کالاهای فاقد کیفیت از مراکز، شناسایی واحدهای تولیدی مشمول استانداردهای اجباری مورد توجه قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار