فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از اجراي طرح برخورد ودستگيري خرده فروشان مواد مخدر و سارقين درشهرستان ايلام خبرداد.
کد خبر: ۲۰۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 27 March 2016

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از اجراي طرح برخورد ودستگيري خرده فروشان مواد مخدر و سارقين درشهرستان ايلام خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام،سرهنگ"فردين پيري "درتشريح اين خبر گفت:يکي از اهداف وبرنامه هاي مدون اين فرماندهي برخورد جدي وبا اقتدار با توزيع نندگان مواد مخدر و ساماندهي معتادين و سارقين در سطح شهرستان مي باشد.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام افزود : در نتيجه اجراي اين طرح 9 نفر توزيع کننده ، خرده فروش و حمل کننده مواد مخدر و سارق دستگير شد.

اين مقام انتظامي افزود : مقدار قابل توجهي انواع مواد مخدر و تعدادي آلات واستعمال مواد مخدر و 11 مورد اموال سرقتي کشف گرديد.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام خاطر نشان کرد :ايجاد نظم وامنيت پايدار و همچنين ايجاد آرامش خاطر براي شهروندان در سطح اين شهرستان از مهمترين اهداف پليس بوده كه اجرايي کردن اين طرح ها به صورت مقتدرانه و فعال در دستور كار پليس شهرستان قرار خواهد گرفت.

کشف 26فقره سرقت درایلام

معاون هماهنگ انتظامی استان ایلام از دستگیری 3 سارق وکشف 26 فقره سرقت دراین استان خبرداد.

سرهنگ”مهدی محمدکریمی"در گفت و گو با خبرنگار مااظهار داشت:پس از وقوع چند فقره سرقت مغازه و سیم برق موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس و کارآگاهان قرارگرفت.

وی اضافه کرد:پس از انجام کارهای اطلاعاتی و اقدامات پلیسی رد پای سارق حرفه ای در این پرونده باز شد.

سرهنگ محمد کریمی تصریح کرد: کنترل نامحسوس پلیس و هوشیاری ماموران مخفیگاه یکی از سارق شناسایی و تحت کنترل در آمد.

وی بیان داشت:متهم که در امر سرقت سیم برق و مغازه فعالیت داشت در یک عملیات موفق پلیسی دستگیر و به 18فقره سرقت اعتراف کرد.

معاون هماهنگ استان ایلام خاطر نشان کرد:ماموران شهرستان ملکشاهی و شهرستان چرداول در دو عملیات جداگانه 2سارق را دستگیر و به 8فقره سرقت سیم برق و مغازه اعتراف کردند.

وی درپایان با اشاره به اینکه مردم با رعایت توصیه های پلیسی از سوء استفاده سارقان برای دستبرد زدن به اموالشان پیشگیری کنند،گفت:متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به محاکم قضایی معرفی شدند.

آغوش گرفتن کودکان درهنگام رانندگی ممنوع

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: در آغوش گرفتن کودکان در هنگام رانندگی خواه نا خواه در كيفيت رانندگي تاثير منفي مي گذارد.

سرهنگ نوراله" خادم" در گفت و گو با خبرنگار ماعنوان کرد: طبق قانون راننده مجاز به انجام دادن اعمالي كه تسلط ، تمرکز و عکس العمل به موقع وي را در امر رانندگي کاهش می دهدانجام داد.

سرهنگ خادم با اشاره به اینکه درآغوش گرفتن کودکان در هنگام رانندگی موجب کاهش تسلط،تمرکز و عکس العمل به موقع راننده می شود افزود : این عمل راننده در زمان رانندگی باعث خطراتی مالی و جانی برای خود راننده،سرنشینان خودرو و سایر هموطنان نیز می شود.

وی افزود: بر همین اساس برابر بند 2023 جدول جرائم قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در اغوش گرفتنکودکان هنگام رانندگی در شهرهای بزرگ و مراکز استانها، 000/500 هزار ریال و در سایر شهرها 000/400 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار امیدواری کرد، ،با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ازسوی رانندگان شاهد کاهش تصادفات و سوانح ترافیکی باشیم.

چشمان نامحسوس در نوروز95

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام گفت: بازرسان كنترل نامحسوس ترافيك چشمان هميشه بيدار پليس راهنمايي و رانندگي در هر زمان و هر مكاني در استان ايلام مي باشند.

سرهنگ " نوراله خادم" بيان داشت: در اجراي تبصره 3 ماده 2 قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي پليس راهنمايي و رانندگي با استفاده از بازرسان نامحسوس ترافيك در معابر درون و برون شهري نسبت به ثبت تخلفات حادثه ساز از جمله سرعت غير مجاز ، سبقت غير مجاز، عبور از چراغ قرمز ، حركت در جهت مخالف مسير مجاز ، عبور از محل ممنوع، دور زدن در محل ممنوع، عدم استفاده از كمربند وكلاه ايمني ، استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگي و ديگر تخلفات مي نمايد.

وي مهمترين فوايد اجراي طرح كنترل نامحسوس ترافيك را كاهش معضلات ترافيكي عنوان كرد و گفت: تلفات انساني و فشارهاي عصبي و تبعات ناشي از آن و همچنين حفظ سرمايه گرانبها و گوهر ارزشمند عمر است كه در صورت از دست رفتن به هيچ عنوان قابل جبران نمي باشد.

سرهنگ خادم تصریح کرد:هدف از جذب و بكار گيري بازرسين نامحسوس كنترل ترافيك توسعه و ارتقاء انضباط اجتماعي ،فرهنگ صحيح راندن و ايمني ترافيك با رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي ، ايجاد فضاي نا امن براي متخلفان حرفه اي كه دور از چشم ماموران راهنمايي مقررات رانندگي را نقض مي نمايند.

وی ادامه داد:جلب مشاركت هاي مردمي براي همكاري با پليس ارتقاء فرهنگ رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و استفاده از توان بالقوه موجود در جامعه ، براي توسعه كنترل رفتار رانندگان بصورت نا محسوس است.

سرهنگ خادم در پايان گفت: چشمهاي نامحسوس راهنمايي و رانندگي در هر زمان و هر مكاني نظاره گر رفتار رانندگي شما هستند و از همه همشهريان عزيز تقاضا دارم به جهت حفظ سلامتي خود قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را جدي گرفته تا انشاء الله با رعايت اين قوانين و مقررات و اجتناب از هرگونه تخلفات حادثه ساز آرامش ، آسايش و ايمني خاطر را براي خود و ديگران به ارمغان بياوريد.

عشاير دامدار ، مراقب سارقان خريدار نما باشند

فرمانده انتظامي شهرستان بدره با اشاره به وجود بيش از 96 هزار احشام در حوزه اين شهرستان از دامداران و عشاير خواست ، مراقب سارقان خريدار نما باشند و دام هاي خود را بدون حفاظت رها نکنند.

سرهنگ "محمد محمدي" اظهار داشت: شهرستان بدره با طبيعت زيبا و مناطق ديدني ازجاهـايي است که هر سـاله با شروع فصل بهـار پذيراي مهمانان نوروزي از اقصي نقاط کشور است.

وي گفت: نيروي انتظامي همراه با ساير نهادها و ارگان هاي دولتي طرح ويژه نوروز را در دستور کار قرار داده و آماده است که امنيت مطلوب را براي مردم و مسافران نوروزي تأمين نمايد .

فرمانده انتظامي شهرستان بدره خاطر نشان کرد: پليس در کنار ارتقاء توانمندي ها و حفظ آمادگي خود از مردم مي خواهد که با رعايت توصيه هاي پليسي از وقوع سرقت که احتمال آن با خالي شدن منازل از سکنه در اين ايام افزايش مي يابد پيشگيري نمايد.

وي در ادامه به موضوع سرقت دامداران عشاير منطقه به عنوان يکي از دغدغه¬هاي پليس اشاره کرد و گفت: اگر عشاير و روستائيان نکات حفاظتي را در نگهداري احشام خود رعايت نمايند احتمال سرقت احشام کاهش خواهد يافت .

سرهنگ محمدي با اشاره به وجود 96 هزار رأس احشام در سطح شهرستان بدره گفت: برخي از سارقان در پوشش خريدار دام هاي عشاير ابتدا تعداد و محل نگهداري احشام را شناسايي و در فرصت مناسب اقدام به سرقت از احشام دامداران مي کنند.

وي چراندن احشام بدون صاحب و رها کردن دام در کنار جاده ها را از مهم ترين علت هاي وقوع سرقت احشام عنوان کرد و گفت: پيشگيري از سرقت احشام مستلزم هوشياري دامداران است .

اعتماد مردم موجب دلگرمي پليس مي شود

فرمانده انتظامي شهرستان آبدانان با اشاره به استقرار چهار ايستــگاه نوروزي ، گـفت : مردم در تعطيلات نوروز امسال شاهد حضور پر رنگ پليس در کنار خود هستند.

سرهنگ "علي مهري" اظهار داشت: نيروي انتظامي در تعطيلات نوروز با استقرار چهار ايستگاه نوروزي ، حضوري ملموس تر در اماکن تفريحي و زيارتي شهرستان آبدانان دارند.

وي با اشاره به اينکه پليس خدمتگزار مردم است گفت: آحاد مردم بايستي با ديدن پليس خوشحال شوند و احساس امنيت نمايند.

فرمانده انتظامي شهرستان آبدانان در ادامه از کاهش 8 درصدي وقوع جرايم در سطح اين شهرستان خبر داد و گفت: در سال 94 بيش از 68 درصد جرايم کشف و افراد تبهکار نيز دستگير شده اند.

وي از اعتماد مردم به عنوان مهم ترين سرمايه اجتماعـي پليـس نام برد و گفت : اين اعتــماد باعث مي شـود که دلگـرمي در بيــن کارکنان افزايش يابد.

سرهنگ مهري در پايان از مردم خواست با رعايت نکات زير زمينه وقوع جرايم را کاهش داده و مانع رسيدن مجرمان به نيات پليدشان گردند.

- در صورت رفتن به مسافرت از نگهداري وجوه نقد و اشياء قيمتي در منزل پرهيز کنيد.

- براي اطمينان بيشتر بر روي ديوارها ،کليه پنجره ها و نقاط مختلف قابل نفوذ حفاظ محکم و مقاوم نصب کنيد.

- اتومبيل خود را به دزدگير و تجهيزات ايمني مجهز نمائيد.

هدف اجراي طرح هاي نوروزي پليس ، افزايش احساس امنيت است

گروه استان ها- ايلام - فرمانده انتظامي شهرستان ايوان هدف اجراي طرح هاي نوروزي پليس را بالا بردن احساس امنيت و جلب مشارکت مردم در تحقق امنيت اجتماعي پايدار عنوان کرد.

سرهنگ "شهرام اميريان" در اين باره گفت: تلاش واحدهاي انتظامي در سال 94 احساس امنيت را در بين شهروندان ايواني تثبيت و ارتقاء داده تا جايي که مـي توان گفت ، اين شهرسـتان يکي از امن ترين شهرهاي استان است .

وي اضـافه کرد: سعي کرده ايم با ادامه اين روند و تشديد اقدامات پيشگيرانه، نوروزي آرام و بدون دغدغه را براي مردم به ارمغان بياوريم.

فرمانده انتظامي شهرستان ايوان تصريح کرد: به همين منظور با استقرار چهار ايستگاه نوروزي و افزايش گشتهاي محسوس و نامحسوس تدارک ويژه اي را براي نوروز 95 در نظر گرفته ايم.

وي با اشاره به هماهنگي هاي انجام شده با ديگـر نهـادهـاي امـدادي و خدمات رسـان گفـت: بالا بردن احساس امنيـت و جلب مشارکت مــردم ، هـدف اصلي اجــراي طــرح هاي نوروزي پليس خواهد بود.

سرهنگ اميريان در پايان با تبريک فرا رسيدن سال نو ضمن آروزي لحظاتي شاد براي شهروندان و مهمانان نوروزي از مردم خواست ، پليس را که در اين ايام به صورت شبانه روزي آماده خدمت به مردم است همراهي نمايند.

جمع آوري قليان سراهاي بين راهي شهرستان مهران

فرمانده انتظامي شهرستان "مهران"از جمع آوري قليان سراهاي بين راهي خبر داد.

سرهنگ "محسن کشتکار "در تشريح اين خبر بيان داشت:با توجه به وجود اماکن زيارتي و تاريخي در اين شهرستان و تردد مسافران نوروزي در اين ايام،افرادي قصد سود جويي از اين موقعيت ها را دارند.

وي گفت:استقرار چادرهاي بين راهي و راه اندازي قليان سراها غير مجاز و غير بهداشتي در طول مسير موجب ايجاد چهره نامناسب براي مسافران به ويژه راهيان نور شده بود.

سرهنگ کشتکار ادامه داد:پس از هماهنگي با مقام قضائي طي يک عمليات نسبت به جمع آوري اين چادرها اقدام و همه وسايل آنها (قليان،چادر) جمع آوري و ضبط شدند.

وي خاطرنشان کرد: ايستگاه هاي فروش مواد غذايي فاقد کارت بهداشت بوده و شهروندان عزيز بايد از اين موضوع آگاه باشند.

فرمانده انتظامي شهرستان مهران با بيا اينکه همه دستگاه هاي ذي ربط بايد نسبت به اين موضوع حساس بوده و از ايجاد چنين اماکني پيشگيري نمايند.

اين مقام انتظامي در پايان از مسافران نوروزي خواست تا ضمن جلوگيري ازحضور فرزندان خود در اين اماکن،در صورت مشاهده پليس را از فعاليت آنها مطلع نمايند.

تذكرات همياران پليس را جدي بگيريد

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام گفت: به تذکرات همياران پليس در خودروها احترام بگذاريد.

سرهنگ"نوراله خادم" با اشاره به نقش همياران پليس بعنوان بازوان فرهنگي پليس در بهبود وضعيت فرهنگ ترافيک بيان داشت:همياران پليس همان فرزندان دلبند شما هستند که قادرند در بهبود رفتارهاي ترافيکي و نهادينه کردن ايمني فرهنگ در جامعه نقش مهمي را ايفا کنند.

وي در ادامه به تبعات ناشي از وقوع حوادث و سوانح رانندگي از ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت:تلفات انساني در حوادث و سوانح ترافيکي در کشور حاصل بي دقتي،نبستن کمربند ايمني، سرعت و سبقت غير مجازوديگر تخلفاتي بوده است،که همياران پليس مي توانند با نظارت بر رانندگي والدين خود از ميزان اينگونه تلفات بکاهند.

اين مقام مسئول در ادامه بزرگترين دستاورد طرح همياران پليس را آشنايي دانش آموزان با قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي دانست و در اين راستا از همکاري و مشارکت آموزش و پرورش استان در نهادينه سازي فرهنگ ترافيک تقدير و تشکر کرد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان در پايان گفت:گذراندن ايام نوروز بدون حوادث باعث خرسندي بنده و همكارانم بوده و اميد دارم با رعايت هرچه بيشتر مقررات راهنمايي و رانندگي از سوي رانندگان و مردم عزيز استان همچنان شاهد كاهش تصادفات باشيم .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار