رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تصادفات درون‌شهری در این استان گزارش نشده است.
کد خبر: ۲۰۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 21 March 2016

رحیم آقا محمدی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر اردبیل در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: برابر با دستورالعمل اجرایی طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی از ۲۵ اسفندماه آغاز شده است.

وی با اشاره به هماهنگی این نهاد خدمت رسان با تمامی دستگاه‌های متولی اضافه کرد: تمهیدات لازم برای کاهش ترافیک انجام شده و در این راستا در شهرهای تابعه استان تمامی امکانات برای سفر ایمن و مطمئن مسافران و گردشگران تجهیز شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود: به منظور خدمت‌رسانی به مسافران نزدیک به ۵۰۰ نفر از نیروهای راهنمایی و رانندگی فعال شده‌اند.

آقا محمدی با بیان اینکه از ابتدای آغاز به کار طرح نوروزی تصادف درون جاده‌ای در استان گزارش نشده است، ادامه داد: نسبت به سال گذشته ما شاهد کاهش محسوس تصادفات درون و برون‌شهری هستیم.

وی با تأکید به وضعیت جوی حاکم در استان اضافه کرد: ضروری است رانندگان با تجهیزات کامل وارد جاده شوند و باوجوداینکه فصل بهار آغاز شده به دلیل وضعیت جوی تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از جمله مهم‌ترین دلایل بروز تصادفات را سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی در تردد برون‌شهری و عدم توجه به جلو و تردد عابرین پیاده در تردد درون‌شهری عنوان کرد.

وی در خصوص نحوه اعمال جرایم رانندگی در تعطیلات نوروزی نیز تأکید کرد: هدف پلیس از افزایش جرایم صرفاً بازدارندگی و جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز است.

آقا محمدی با اذعان به اینکه از ۱۷۰ مورد تخلف رانندگی فقط ۴۱ مورد شامل افزایش جریمه شده است، متذکر شد: جریمه مصرف قرص‌های روان‌گردان و مشروبات الکلی با ۱۰۰ درصد افزایش به ۴۰۰ هزار تومان رسیده و مابقی جرایم از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه در تخلفات هدف پلیس صرفاً جریمه نیست، ادامه داد: ما به دنبال تأمین ایمنی و سلامت در تردد هستیم و اگر جریمه‌ای اعمال می‌شود با هدف تحقق این آرمان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار