کد خبر: ۱۹۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ 16 March 2016

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان البرز گفت: تخلفات نامزدهای انتخاباتی توسط هیئت نظارت بر انتخابات به دستگاه قضایی استان ارائه شده و در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین روحی یزدی در آخرین جلسه شورای اداری استان البرز که عصر امروز سه شنبه برگزار شد، اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات سرنوشت ساز و حساس هفتم اسفندماه بی نظیر بود.

وی از انتخابات هفتم اسفندماه به عنوان انتخاباتی بی نظیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: علی رغم اینکه بسترهای برای ایجاد اختلاف، دودستگی و چندصدایی فراهم بود، مسئولان اجرایی، نظارت و امنیتی استان انتخابات را در اوج همدلی و همراهی برگزار کردند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان البرز تاکید کرد: هجمه های انتخاباتی بر علیه نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی وجود داشت و در این میان مسئولان اجرایی و نظارت بر انتخابات استان نیز از این هجمه ها در امان نماندند و سخنانی را شنیدند که شایسته و سزاوارشان نبود.

تخلفات انتخاباتی در حال بررسی است

روحی یزدی با تاکید بر اینکه برخی به دنبال برهم زدن فضای آرامش حاکم بر جامعه بودند و می خواستند عرصه انتخابات را به گونه ای پیش ببرند که به کام مردم تلخ شود، گفت: خوشبختانه حضور آگاهانه مردم پای صندوق های رای خیال خام کسانی که به دنبال برهم زدن اوضاع بودند را نقش بر آب کرد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان البرز با تاکید بر اینکه منکر تخلفات انتخاباتی در حوزه انتخابیه البرز نیستیم، افزود: برخی در طول برگزاری انتخابات دست به اقداماتی خلاف قانون زدند که باید گفت این نوع حرکات عاملی موثر در مخدوش کردن اصل انتخابات نبود.

روحی یزدی برای بار دوم با تاکید بر اینکه منکر تخلفات انتخاباتی نبوده و نیستیم، گفت: تخلفات نامزدهای انتخاباتی توسط هیئت نظارت بر انتخابات به دستگاه قضایی استان ارائه شده در حال بررسی است.

صحت انتخابات حوزه انتخابیه استان البرز به تایید شورای نگهبان رسید

وی با تاکید بر اینکه حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان و حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا جزو ۵۰ حوزه انتخابیه ای هستند که صحت انتخاباتشان در مرحله نخست توسط شورای محترم نگهبان تایید شده است، گفت: تایید صحت انتخابات حوزه انتخابیه استان البرز به وزارت کشور اعلام شده است.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان البرز در ادامه به جریان سازی برخی ها در خصوص ۷۵ هزار آرا باطله در حوزه انتخابیه کرج اشاره کرد و گفت: پیش بینی ما برای آرا باطله در این حوزه به مراتب بیشتر از این تعداد بود چرا که اگر مردم رای کاندیداهای مجلس خبرگان را در برگه رایانتخابات مجلس شورای اسلامی می نوشتند این رای باطل بیش از این تعداد می شد.

برخی به دنبال کشیده شدن انتخابات حوزه انتخابیه کرج به دور دوم بودند

وی با تاکید دوباره بر اینکه احتمال افزایش آرا باطله انتخابات هفتم اسفندماه در حوزه انتخابیه کرج نسبت به انتخابات ۱۲ اسفندماه سال ۹۰ وجود داشت، به جریان سازی برخی ها در خصوص تعداد آرا نزدیک نامزدهای انتخاباتی اشاره کرد و گفت: برخی معتقد بودند که انتخابات در حوزه انتخابیه کرج باید به مرحله دوم کشیده می شد این در حالی است که صحت انتخابات این حوزه به تایید شورای نگهبان رسید.

روحی یزدی با تاکید بر اینکه شاید برخی دلشان می خواست که انتخابات حوزه انتخابیه کرج به دور دوم کشیده شود، گفت: با همکاری استانداری، فرمانداری ها و ادارت دولتی و شهرداری ها انتخابات باشکوهی برگزار شد.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان البرز در پایان ضمن تبریک به منتخبان مردم در انتخابات گفت: امیدواریم حضور منتخبان مردم در مجلسین برای استان پر خیر و برکت باشد چرا که مردم استان البرز مهربان هستند و پاسخ این مهربانی ها با خدمت هر چه بیشتر داده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار