کد خبر: ۱۹۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 11 March 2016

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: رفع معضل ترافیک درون و برون‌شهری این استان نیازمند عزم ملی و نگاه فرااستانی است.

همایون شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز و کلانشهر کرج از نظر بهره‌مندی از راه‌های برون‌شهری، میزان تردد خودروها و حجم ترافیک با تمام استان‌ها و کلانشهرهای کشور تفاوت دارد.

وی افزود: این استان دارای سه محور برون‌شهری است که اهمیت ملی و حتی منطقه‌‌ای دارد، به عنوان نمونه آزادراه کرج – قزوین تنها آزادراهی در کل خاورمیانه است که همزمان تمام وسائل نقلیه اعم از کامیون، اتوبوس و سواری در آن تردد می‌کنند.

این فرمانده ارشد انتظامی تصریح کرد: تنها محور تهران – کرج و کرج – قزوین که از آن به عنوان اتوبان کرج یاد می‌شود، 13 استان کشور را به پایتخت متصل می‌کند، لذا نیازها و مشکلات این محور فرااستانی است و برای رفع آن نیازمند نگاه ملی هستیم.

شریفی گفت: در محور تهران – کرج روزانه حدود 200 هزار خودرو تردد می‌کنند که در روزهای تعطیل و به ویژه لحظات پایانی تعطیلات مانند غروب جمعه این میزان به بیش از 230 هزار خودرو افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: از این نظر هیچ جاده و آزادراهی در کل خاورمیانه وجود ندارد و به عبارتی آزادراه تهران – کرج، پرترددترین مسیر برون‌شهری در کشور و حتی خاورمیانه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز افزود: همجواری کلانشهر کرج با جمعیت حدود 2 میلیون نفر با پایتخت کشور که حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد، مشکلات ترافیکی بسیاری به مرکز استان البرز تحمیل کرده است.

شریفی گفت: همجواری کرج با جاده چالوس موجب شده که هر هفته و در روزهای جمعه پلیس راه مجبور به یک طرفه کردن این محور می‌شود و همه این موارد مشکلاتی است که به واسطه ترافیک به استان البرز و شهرستان کرج تحمیل شده و می‌شود.

وی تاکید کرد: به طور قطع معضل ترافیک در استان البرز و شهرستان کرج بدون داشتن نگاه ملی و جدیت و عزم همه دستگاه‌ها و مشارکت‌های مردم برطرف نمی‌شود.

شریفی در پایان گفت: از یک سو باید زیرساخت‌های حمل و نقل در البرز توسعه یافته و از سوی دیگر مردم نیز باید مشارکت لازم را داشته باشند و تنها در این صورت است که می‌توان امیدوار به رفع این معضل بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار