کد خبر: ۱۹۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳ 11 March 2016

قائم مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به دستور تاسیس بنیاد شهید توسط امام راحل اشاره کرد و گفت: تشکیل بنیاد شهید، مولود تفکر راهبری امام (ره) است زیرا این نهاد را تشکیل داد تا راه شهیدان زنده بماند.

به گزارش ایرنا، سردار محسن انصاری در پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به شعار امسال روز شهید با عنوان 'راه شهیدان زنده است'، گفت: با تلاش و کوشش آحاد مردم در این کشور پس از

گذشت 37 سال انقلاب اسلامی و بیش از نیم قرن از نهضت امام راحل راه شهیدان ادامه داشته و امیدواریم تا زمان ظهور نیز ادامه داشته باشد.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص بنیاد شهید اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان فرموده اند که فرض بنیاد شهید فرض حیات انقلاب اسلامی است.

وی به دلیل انتخاب این شعار اشاره کرد و افزود: برکت و حرکت ما به برکت وجود راه شهیدان است و راه شهیدان یعنی راه خدا، پیامبر (ص)، امام (ره)، از خودگذشتن، ایستادگی، برای مردم بودن، برای خدا بودم و در مقابل نظام سلطه ایستادن است.

وی تصریح کرد: ویژگی راه شهیدان تبعیت از ولی امر است زیرا شهیدان به تبعیت از رهبر و امامشان به جبهه ها رفتند و یک رود خروشانی ایجاد کردند و سیلی درست کردند که صدام و حامیانش را از بین برد.

سردار انصاری گفت: شهدا هم استفاده از فرهنگ ایثار و شهادت کردند و هم خودشان فرهنگ ساز و تاریخ ساز شدند و فرهنگ ایثار، مقاومت و عاشورا را احیاء کردند و بر اساس الگوسازی آن ها امروز می بینیم که مجاهدین و مبارزینی در منطقه همچون سوریه، عراق، لبنان و یمن مبارزه می کنند که با الگوگیری از شهیدان ما هست.

وی افزود: راه شهیدان زنده است یعنی ارزش های اسلامی زنده است و حیات انقلاب اسلامی تداوم دارد و تداوم انقلاب اسلامی نیز به تداوم راه شهیدان است و راه شهیدان که ادامه دارد یعنی راه ایثار و فداکاری و جهاد ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه جهاد امروز در منطقه و در داخل کشور ادامه دارد، بیان داشت: اگر دیروز رزمندگان و شهدای ما در صحنه های دفاعی راه پیروی از ولایت وامامت را ادامه دادند، امروز فرزندان آن ها در صحنه های علمی، فضائی، نانو، مهندسی پزشکی، هسته ای و موشکی راه شهیدان را ادامه می دهند.

سردار انصاری گفت: دیروز شهیدان و رزمندگان ما با استفاده از فرهنگ ایثار و شهادت در داخل مرزهای جغرافیائی از حریم امامت و ولایت دفاع کردند و امروز رزمندگان مقاومت در داخل مرزهای اعتقادی و جغرافیائی مقاومت می کنند و با عناصر تکفیری و سلفی مبارزه می کنند.

وی افزود: رزمندگان دیروز در محدوده جغرافیائی ایران مبارزه و مقاومت می کردند و پیروز شدند و امروز رزمندگان جهان اسلام در محدوده مقاومت و در عمق استراتژیک جمهوری اسلامی مقاومت می کنند تا امنیت جمهوری اسلامی را تامین کنند.

سردار انصاری تاکید کرد: این راه زنده است زیرا امروز اینجا هستیم و اعتقاد داریم که شهدا زنده هستند زیرا صاحب این راه زنده است و این جهاد ادامه دارد زیرا راه شهیدان ادامه دارد.

وی گفت: حیات انقلاب اسلامی به واسطه راه شهیدانی است که بنیاد باید آن را زنده نگه دارد و امروز دست برتر در جهان را کسی دارد که اقتدار فرهنگی داشته باشد.

قائم مقام سازمان بنیاد شهید افزود: ما به عنوان شیعه و به عنوان کسی که بیش از نیم قرن در راه امام (ره) مبارزه می کنیم معتقدیم که ما از لحاظ فرهنگی برتر هستیم زیرا رتبه 16علمی دنیا را به دست آورده ایم و روزی را داشتیم در دوران دفاع مقدس که در جنگ شهرها معطل یک دانه موشک بودیم ولی اکنون شهرهای زیرزمینی موشکی در نقاط مختلف کشور ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این ارتقاء در کنار توان نرم جمهوری اسلامی که همان فرهنگ ایثار و فرهنگ گذشت، مقاومت و شهادت طلبی است، ما را به اینجا رسانده است.

سردار انصاری در پایان به فعالیت های بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و تالیف کتاب وصیت نامه شهدا و کتاب اعلام شهدا به صورت جداگانه برای هراستان و جمع آوری هشت میلیون سند از ایثارگران و الکترونیکی کردن آن ها را از جمله این فعالیت ها برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار