کد خبر: ۱۹۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲ 09 March 2016


مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان البرز با بیان اینکه فضای سبز شهرک‌های صنعتی البرز نیازمند توسعه است،گفت: واحدهای صنعتی سبز در شهرک‌های صنعتی البرز توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، گودرز رضایی در مراسم جشن درختکاری که امروز درشهرستان اشتهارد برگزار شد، با اشاره به اینکه درختکاری یکی از مواردی است که در دین اسلام به آن تاکید شده است، اظهار داشت: موضوع درختکاری نقش بسزایی در حفظ محیط زیست و آبادانی کشور دارد.

وی کم آبی و تغییر آب و هوا به سمت بیابانی را یکی از مهمترین مشکلات چند دهه اخیر در کشور دانست و افزود: در این شرایط اهمیت مصرف بهینه آب، حفظ آب در زمین و نیز حفظ خاک زراعی که با درخت و مرتع ایجاد می‌شود، بر هیچکس پوشیده نیست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز تصریح کرد: خاک زراعی که چندصد سال برای ایجاد آن زمان لازم است، باید مورد توجه قرار گرفته و حفظ شود و یکی از اقدامات در این راستا، زراعت است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب و وجود ریزگردها در جنوب کشور، گفت: در این حوزه بحث درختکاری بسیار نمود پیدا می‌کند و در همین راستا بخش صنعت در سال‌های اخیر ارتباط خوبی با محیط زیست برقرار کرده است.

رضایی با بیان اینکه از زمان پس از انقلاب توسعه آن محیط زیست و سلامت مردم لحاظ شده، در کنار بحث صنعت و سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گرفته، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از شهرک‌ها و کارخانه‌ها به عنوان شهرک و کارخانه‌ها معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند و صنعتگران در استان البرز نیز باید تلاش کنند تا جزء واحدهای سبز قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه کمبود آب در استان البرز به ویژه منطقه اشتهارد، اظهار داشت: آبیاری قطره‌ای و یا استفاده از خروجی آب تصفیه خانه را می‌توان برای ایجاد فضای سبز به کار گرفت که البته در حال حاضر خروجی تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد، خروجی مطلوب و پایدار را ندارد تا بتوان با اطمینان از آن برای فضای سبز استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز یادآور شد: به دنبال افزایش کیفیت خروجی آب تصفیه خانه اشتهارد هستیم تا به نقطه مطلوب برسد و در این صورت محدودیت کاشت درخت کمتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اطراف تصفیه خانه باید فضایی برای جلوگیری از انتقال بو و آلودگی تصفیه خانه ایجاد شود، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی محیط زیست تمامی فضاهایی که ظرفیت لازم را دارد، زیر پوشش فضای سبز می‌رود

رضایی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی استان البرز تاکنون به حد لازم تعهدات برای اجرای پوشش فضای سبز در شهرک نرسیده اما فاصله زیادی با آن ندارد، افزود: 10 درصد شهرک‌های صنعتی باید توسط شرکت شهرک های صنعتی به فضای سبز تبدیل شود و کارخانه‌ها نیز موظفند 15 درصد فضای واحد صنعتی خود را به فضای سبز اختصاص دهند و این در در ارائه پایان کار آنان، مد نظر قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار