کد خبر: ۱۹۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 07 March 2016

فرماندار فردیس گفت: طرح پیشگیری از حوادث احتمالی درچهارشنبه سوری و ایام پایانی سال این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا،علی قنبر زمانی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: برگزاری مراسم چهارشنبه سوری آخر سال توسط شهروندان صورت می گیرد را شهرداری ها،هلال احمر،آتش نشانی ،اورژانس و نیروی انتظامی تمهیدات لازم را اتخاد کنند.

وی اظهار کرد: تمام دستگاه های اجرایی این شهرستان باید در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، بستر لازم را برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران نوروزی آماده کنند.

وی افزود: در خصوص استقبال از بهار قرار شد مدیران مناطق 3 و 10 شهرداری کرج و مشکین دشت نسبت به آماده سازی معابر خیابانهای اصلی شهر و سیمای شهر تغییرات اساسی انجام بدهند.

وی، پاکسازی ورودی های شهر، لکه گیری و آسفالت خیابانهای اصلی و خط کشی خیابانها و بهسازی پارکها ،سرویس های بهداشتی ،تابلوهای هشدار دهنده در نقط پرخطر را از دیگر اقدامات برای استقبال از نوروز برشمرد.

وی گفت: هلال احمر نیروهای خود را در ورودی شهر مستقر و اتش نشانی امکانات لازم را فراهم کنند.

زمانی بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان نسبت به آمادگی درمانگاهها و داروخانه ها در فردیس اقدامات لازم را انجام بدهند کشیکهای را شناسایی کنند تغییرات لازم را انجام بدهند تا خدمات مناسبی را برای شهروندان و مسافران نوروزی ارائه بدهند.

فرماندار فردیس گفت: آموزش وپرورش لوح فشرده آموزشی را تهیه کرده در اختیار مراکز آموزشی گذاشته تا نسل جوان را از آسیب ها و خطرات چهارشنبه سوری آخر سال مطلع کنند.

زمانی افزود: دستگاه های خدمات رسان در ایام نوروز از جمله سازمان آتش نشانی ، اورژانس، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی ،بهداشت ودرمان و جمعیت هلال احمر آمادگی لازم برای خدمت رسانی به شهروندان و هموطنان را داشته باشند.

نایب رییس اتاق اصناف شهرستان فردیس نیز گفت: طبق سنوات گذشته با همکاری نیروی انتظامی و پلیس امنیت و اماکن عمومی فردیس بروشور هایی را تهیه و توزیع به تمامی واحدهای صنفی و کسبه های شهرستان فردیس ابلاغ شده در روز چهارشنبه سوری آخر سال در بلوار اصلی شهدای فردیس مغازه های خود را از ساعت 17بعداز ظهر بسته باشد تا حوادثی رخ ندهد.

علی آشتیانی افزود: در ایام عید نوروز هماهنگی با بازرسی اتاق اصناف و اداره صنعت معدن وتجارت فردیس انجام شده تا بر روی مواد غذایی و بهداشتی بودن آن کنترل و نظارت دقیق داشته باشند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس نیز در این نشست گفت: این اداره از طریق تلفن گویای 1540 آمادگی دریافت انتقادات و شکایات مردمی در خصوص آلودگی زیست محیطی را دارد.

مرتضی شکوری افزود: این اداره از طریق هلال احمر کتاب سبز را در بین مردم توزیع خواهد کرد و همچنین حضور ماموران این اداره در روز طبیعت و اهداء کتاب و توزیع کیسه زباله را در برنامه اتخاذ کرده است.

وی از شهرداریها خواست به کارگران خود اجازه ندهند برگ و زباله ها را در محیط آتش بزنند.

شکوری گفت: 13 مرکز ضایعاتی غیر مجاز در شهرستان شناسایی و پرونده آنان به دادگاه ارجاع شده تا با حکم قضایی پلمپ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار