کد خبر: ۱۹۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 05 March 2016


رئیس بسیج سازندگی استان البرز از افزایش 36 درصدی اعزام گروه های جهادی این استان به مناطق محروم و کم برخوردار درون و برون استانی در سال آینده خبرداد.

علی ترکاشوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در سال جاری 55 گروه جهادی از اقشار مختلف بخصوص محلات و دانشجوئی در استان فعال بودند که 90 درصد در درون استان البرز و 10 درصد در 6 مناطق کمتر توسعه یافته استان های دیگر کشور فعالیت در عرصه های مختلف را برعهده داشتند.

وی با اشاره به اینکه این گروه ها در عرصه های مختلف عمرانی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، آموزشی و... فعالیت می کنند، اظهار داشت: گروه های جهادی این استان با افزایش 36 درصدی در سال آینده به 76 گروه افزایش می یابند که 85 درصد فعالیت آن ها بر روی مناطق محروم داخل استانی متمرکز شده است.

ترکاشوند اضافه کرد: به همین منظور 2641 نفر از بسیجیان استان عازم مناطق محروم می شوند.

وی گفت: در سال جاری 30 طرح عمرانی در روستاهای محروم و کم برخوردار استان توسط این گروه ها اجرا و به بهره برداری رسیده است.

***جذب بالغ بر 160 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان

رئیس بسیج سازندگی استان البرز در ادامه به فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در سال 94 بالغ بر 160 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی جذب شده که از طریق آن 650 کارگاه راه اندازی و نزدیک به 2600 شغل ایجاد شده است.

وی یکی از مهمترین عرصه های فعالیتی در این حوزه را راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و بیان داشت: راه اندازی این صنایع به منظور جلوگیری از هرگونه هدر رفت و از بین رفتن محصولات کشاورزی است.

***راه اندازی بیمارستان صحرائی در فردیس

ترکاشوند یکی از اقدامات مهم این حوزه را راه اندازی بیمارستان صحرائی از چهارشنبه 19 اسفند ماه در فردیس دانست و افزود: این بیمارستان با کمک بسیج جامعه پزشکی به مدت یک هفته دایر می شود که انواع خدمات عمومی و تخصصی به مراجعان ارائه می شود.

وی از جمله این خدمات را ویزیت رایگان، تست فشار خون و دیابت، فعال شدن سه گروه دندانپزشکی به تعداد 25 نفر، راه اندازی اطاق عمل جراحی و... دانست و گفت: همچنین تعدادی دندانپزشک نیز به روستاهای دورافتاده نظرآباد و اشتهارد اعزام می شوند.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز همچنین از فعال شدن یک گروه بزرگ دامپزشکی تخصصی خبرداد و افزود: این گروه به روستاهای مختلف استان برای سرکشی به دام ها و طیور مردم روستائی فعال می شوند.

***کاشت سه هزار اصله نهال توسط بسیجیان در پنج منطقه البرز

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته درختکاری و منابع طبیعی به اجرای برنامه های مختلف درختکاری با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز تاکید کردو بیان داشت: یکی از مهمترین این برنامه ها کاشت نهال در منطقه دهکده مقاومت لشگر 10 سیدالشهدا در منطقه حصارک کرج با حضور مسئولین لشگری و کشوری در روز 19 اسفند سال جاری در بیش از سه هکتار از اراضی این منطقه است.

ترکاشوند کاشت نهال در روستای گلدره نظرآباد، محمدشهر، مشکین دشت و فردیس را از دیگر مناطقی دانست که توسط بسیجیان نهال کاری می شود که در کل حدود سه هزار اصله نهال متناسب با شرایط اقلیمی منطقه غرس می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بسیج سازندگی به عنوان موفق ترین دستگاه اجرایی کمک کننده به آموزش و پرورش و دولت در امر سوادآموزی بوده، افزود: بسیج سازندگی در سال جاری بیش از 2000 نفر بی سواد مطلق را سواددار کرد که در استان رتبه اول و در کشور رتبه سوم را کسب کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار