فرماندار سابق نظرآباد گفت‌وگو با تابناک
شهریار آقایی فرماندار سابق نظرآباد و از فعالان سیاسی استان البرز حمایت خود را از کاندیداتوری رشید جلالی اعلام و تاکید کرد: در ستاد این کاندیدا تجمل‌گرایی و ریخت و پاش‌های افراطی ندیدم.
کد خبر: ۱۸۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰ 24 February 2016
به گزارش تابناک – البرز: مهندس شهریار آقایی فرماندار سابق شهرستان نظرآباد و از فعالان سیاسی استان البرز بعد از ظهر امروز میهمان دفتر تابناک البرز بود.
وی در این دیدار ضمن بازدید از فعالیت‌های خبرنگار تابناک، گفت‌وگویی نیز انجام داد که متن آن را با هم می‌خوانیم:

به دنبال نزدیک شدن به انتخابات حساس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شاهد افزایش فعالیت‌های احزاب و گروه‌ها و فعالان سیاسی در سراسر کشور به ویژه استان البرز بودیم.
در روزهای اخیر شاهد بودیم که شما با دارا بودن بیش از 30 سال سابقه فعالیت سیاسی و اداره گروه‌ها و احزاب سیاسی در شهرستان کرج و استان البرز با حضور در ستاد آقای رشید جلالی از ایشان حمایت کردید. چگونه به این تشخیص رسیدید؟

من با تمام وجود خود را مدافع و حامی دولت تدبیر و امید می‌دانم. دولتی که انصافا مشی اعتدال و میانه‌روی دارد و تمام توان و عزم خود را برتی حل مشکلات بیشماری که از ادوار گذشته بر جای مانده به کار گرفته است.
این دولت با عقلانیت و به دور از هیجانات زودگذر، قدم‌های بسیار بزرگی را برای کشور برداشته است.
بنابراین لازم است که برای تداوم روند موفقیت‌های کشور، مجلسی عقل‌گرا و کارآمد داشته باشیم.

آیا این مجلس باید از ترکیب جریان اصلاح‌طلب تشکیل شود تا چنین قابلیت‌ و ظرفیتی داشته باشد؟
خیر. مجلس دهم نباید الزاما از نیروهایی با گرایش سیاسی اصلاح‌طلب به صورت یک دست و کامل تشکیل شود.
مجلسی مقتدر و کارآمد است که که برآیند تمام افکار و خواسته‌های  اقشار مختلف ملت باشد. مجلسی به دور از هیاهو و تندروی‌های چپ و راست که مصمم به پیگیری حقوق ملت بوده و تمام توان خود را برای تحقق اهداف کلان نظام و انقلاب به کار گیرد، باید نظرات و دیدگاه‌های تمام جریان‌های سیاسی را در خود داشته باشد.

نماینده کرج در مجلس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
 
کرج شرایط بسیار ویژه‌ای دارد. با توجه به نزدیکی به تهران و پایتخت و تشکیل استان جدید البرز زیرساخت‌های این استان هنوز به خوبی مهیا نشده است. لذا نیازمند نمایندگانی کارآمد، با درایت، شجاع و عقل گرا هستیم.
از بین کاندیداهایی که تایید صلاحیت‌اند،‌ در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا به نظر من آقای رشید جلالی واجد شرایط فوق بوده و سابقه عملکرد ایشان نشان داده است که می‌تواند در بعد محلی، خواسته‌های مردم استان البرز و به ویژه شهرستان‌های کرج، فردیس، اشتهارد و بخش آسارا را به خوبی پیگیری کرده و به سرانجام برساند.
در بعد ملی نیز توانمندی‌های شخصی ایشان می‌تواند در مجلس به عنوان یک قانون‌گذار توانمند برای حل مشکلات کشور موثر باشد.



چگونه به این تشخیص رسیدید؟

مدت‌ها در حال رصد کاندیداهای مختلف و برنامه‌های آنها بودم. چندین جلسه به اتفاق دوستان و هفکران و فعالان سیاسی استان البرز با آقای جلالی داشتیم و دیدگاه‌ها و مواضع ایشان را مورد ارزیابی قرار دادیم.
نخستین نکته‌ای که برای ما حائز اهمیت بود، همراهی ایشان با سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.
البته ما انتظار نداریم که نماینده مجلس باید به صورت وکیل‌الدوله عمل کند. لذا به اندازه‌ای که سیاست‌های کلی دولت را قبول داشته باشد و نخواهد چوب لای چرخ دولت بگذارد و در مسائل کلان و حساس همراهی‌ لازم را با مصالح کلان کشور در نظر بگیرد، انتظارات را برآورده می‌کند.
همچنین یک نماینده مجلس باید شاخصه‌هایی متعددی را دارا باشد. از جمله اینکه باید کارآمد بوده، سیستم کاری مجلس و دولت و نوع ارتباط قوای مقننه و مجریه را به خوبی بشناسد. علاوه بر این باید در بعد نظارتی و قانون‌گذاری دارای تجربه کافی باشد. در خصوص موضوعات محلی نیز ضمن اشراف به مشکلات، نیازها و خواسته‌های مردم باید بتواند برای منطقه خود امتیازات و امکانات لازم را چه از طریق مجلس به ویژه در زمان بررسی و تصویب لایحه بودجه و هم با تعامل با دستگاه‌های اجرایی کسب کند.
ضمن اینکه یک نماینده باید دارای ویژگی‌های شخصیتی ویژه‌ای چون پاک‌دستی، سلامت نفس، شجاعت، استقلال رای، قاطعیت در تصمیم‌گیری و جدیت در نظارت بر اجرای قانون باشد.
و مهمتر از همه اینکه یک نماینده مجلس باید عزم جدی و راسخ برای مبازه با مفاسد را داشته باشد.
در مجلس هفتم و زمانی که آقای رشید جلالی نماینده مردم کرج بود، به دلیل برخی از مسائل، نهضتی در کرج برای مبارزه با مفاسد اقتصادی شروع شد که من از نزدیک با این جریان همکاری می‌کردم.
در آن مقطع و علیرغم گرایش‌ سیاسی متفاوتی که با آقای جلالی داشتیم، ایشان بدون در نظر گرفتن تفاوت سلیقه‌ها و تفکرات به این نهضت پیوسته و تلاش‌های خوبی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در کرج انجام داده و تاثیرگذاری بسیار خوبی در این زمینه داشتند.
بنابراین اطمینان دارم برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان البرز یکی از کسانی که می‌تواند در این راه پابه عرصه گذاشته و تاثیرگذار باشد، آقای رشید جلالی است.

آیا کاندیداهای مورد حمایت جریان اصلاح‌طلبی از این ویژگی‌ها برخوردار نیستند؟

با احترامی که برای همه کاندیداها داشته و داریم، باید بگویم که من نیز مانند بسیاری از مردم کرج شناخت کاملی از کاندیداهای مورد حمایت اصلاح‌طلبان در استان البرز ندارم. همانطور که پیش از این نیز تاکید کردم یک نماینده شناخت کاملی از موضوعات منطقه‌ای و حوزه انتخابیه خود داشته باشد.
من تصور نمی‌کنم که این دوستان شناخت کاملی از استان البرز داشته باشند و شاید حتی اسامی مسئولان ارشد استان و شهرستان‌ها را هم ندادند.
ما برای نمایندگی مردم فهیم کرج نیازمند کسانی هستیم که شناخت کافی از لایه‌های مختلف مردم، مشکلات و ریشه‌های اصلی معضلات را داشته و ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و استعدادهای بالقوه  این منطقه را به خوبی شناخته و برای هر کدام از آنها برنامه‌ علمی و کارشناسی داشته باشند.
یک نماینده مجلس حداقل باید 10 سال کار اجرایی و مدیریتی در منطقه‌ای که می‌خواهد از آنجا کاندیدا شود، داشته باشد تا از ریشه مشکلات و معضلات آگاهی کافی داشته و سپس با یک برنامه کارشناسی و دقیق خود را به مردم معرفی کند.
در غیر این صورت تنها هیجانات باندی و جناحی حلال مشکلات منطقه و کشور نخواهد بود.


فضای انتخابات در استان البرز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه بر اساس گزارش‌های مسئولان از جمله فرماندار کرج، در روزهای اخیر شاهد برخی از بداخلاقی‌ها و حتی تخلفاتی از سوی برخی از کاندیداها در زمان تبلیغات انتخاباتی بودیم که این امر نشان می‌دهد فضا و فرصت تبلیغات به صورت برابر برای تمام کاندیدها وجود ندارد
انتظار ما این است که مسئولان نسبت به این موضوع اهتمام واقعی و جدی داشته باشند.
از سوی دیگر مردم استان البرز افراد فهیم، آگاه، با بصیرت و دارای درک صحیحی از تحولات سیاسی هستند و مطمئن هستیم که تبلیغات‌ غیر قانونی و استفاده از شیوه‌های غیر منطقی مانند جلب آرای مردم با شیوه‌های پوپولیستی، از جمله تلاش برای جلب نظر مردم با پهن کردن سفره‌های رنگین، تاثیری در رای و نظر اکثریت جامعه نداشته و کاندیداهایی که از این شیوه‌ها استفاده کرده و می‌کنند، اقبالی از سوی اکثریت مردم نخواهند داشت.
من در روزهای اخیر از نزدیک شاهد بودم که ستاد انتخاباتی آقای جلالی با کمک‌های ناچیز برخی از دوستان و هواداران ایشان و کمترین امکانات فعال بوده و این در حالی است که ایشان می‌توانست از حمایت افراد ناصالح که دارای تمکن مالی بسیاری بوده و هستند در ستاد خود استفاده کرده و شیوه‌های پوپولیستی را به کار برد
ما شاهد بودیم که به شدت از این رفتارها پرهیز کرده و تاکید دارد که نماینده‌ای که با این شیوه‌ها به مجلس راه پیدا می‌کند، نمی‌تواند مستقل و آزاده بوده و با قاطعیت برنامه‌های خود به ویژه در حوزه نظارتی را پیگری و اجرا کند.
بنابراین منطقی است که از آقای رشید جلالی با این ویژگی‌ها،‌ تجربه و کارنامه خوبی که دارند، حمایت کرده و تلاش کنیم ایشان به عنوان نماینده مردم کرج وارد مجلس شورای اسلامی شده و بیش از گذشته به مردم منطقه خدمت کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
مرحبا به مهندس آقایی.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار