رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توسعه همکاری های اقتصادی این استان در بخش کشاورزی با روسیه خبر داد.
کد خبر: ۱۸۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 23 February 2016
یادداشت تفاهم دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه 12 نوامبر سال 2015 با ایجاد زمینه های های صادرات محصولاتی از جمله عسل ، گوشت سفید طیور ، تخم مرغ نطفه دار و جوجه یک روزه به کشور روسیه و سایر کشورهای حوزه قفقاز در مسکو امضا شده است.
عدیل سروی روز سه شنبه با اشاره به پتانسیل های صادراتی استان اردبیل افزود: آمادگی صدور سالانه 15 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی ، 20 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار و 30 هزار تن گوشت مرغ به کشور روسیه در این استان وجود دارد.
او همچنین با توجه به قابلیت ها و توانمندی های منحصر بفرد استان در زمینه شهد و عسل اظهار کرد: درصورت موافقیت و صلاحدید مسوولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی توان صدور سالانه 500 تن عسل موم دار و 100 تن شهد طبیعی از اردبیل به کشور روسیه وجود دارد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، سروی در زمینه تفاهم نامه بین ایران با ارمنستان نیز افزود: در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان رایزنی های لازم در زمینه تاسیس واحد پرورش گوسفند در ارمنستان شده و بسترهای لازم برای تکثیر و پرورش ماهی با سرمایه گذاری مشترک و تبادل اطلاعات علمی و برگزاری نمایشگاهها و بازارهای هفتگی را نهادینه کنیم.
تنوع اقلیمی ، وجود کشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، 120 هزار بهره بردار ، 4.2 میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش 28 درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش 38 درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان اردبیل است.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
امسال بیش از نیم میلیون تن محصول گندم که در تاریخ خرید این محصول بی سابقه است در کمترین زمان ممکن و با بهره گیری از حداکثر امکانات به صورت شبانه روزی خریداری شد و جایگاه استان در تولید گندم از رتبه 13 به 4 کشوری ارتقا یافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار