کد خبر: ۱۸۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 23 February 2016


معاون اداره کل کتابخانه های استان البرز گفت: فضای داخلی کتابخانه های عمومی این استان به زیبا سازی و شاداب ساز نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، محمد کریم صابری روز سه شنبه دربازدید از کتابخانه های علامه امینی فردیس و شهدای مشکین دشت افزود: امروز کتابداران یکی از ارکان بی بدیل در اعتلای فرهنگ کشور هستند و نقش بسزایی در ایجاد جامعه ای سالم و پرنشاط دارند.

وی با مثبت ارزیابی کردن شرایط کتابخانه های البرز به لحاظ تعداد کتاب گفت: کتابخانه های عمومی استان شرایط مناسبی را طی می کنند و نقش مسئولین کتابخانه ها در حفظ و نگهداری فضای کتابخانه ها و منابع موثر بوده اما برای رسیدن به نقطه ایده آل باید تلاش های فراوانی صورت داد و کتابخانه های عمومی را مطابق با شرایط استاندارد کتابخانه های دنیا که وجود دارد نزدیک کرد.

وی در بازدید از بخش کودک کتابخانه علامه امینی فردیس گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور جایگاه کودکان و اعضای کودک کتابخانه ها را به خوبی ارج می نهد و این جایگاه نیز تعریف شده است و برای رسیدن به نقطه مطلوب بخش های کودک باید فضای محیطی این بخش شاداب سازی و زیباسازی شود و علاوه بر منابع موجود که متناسب با سن کودکان است محیطی که در آن قرار می گیرند از معماری و آراستگی مناسبی برخوردار باشد.

وی گفت: فقط ایجاد استاندارد شرایط محیطی و منابع کتابخانه های عمومی شرط استقبال مردم از کتابخانه ها نیست ، حسن اخلاق ، ظاهر و علاقه مندی های کتابدار از مهمترین اصول جذب و نگه داشت اعضا و شاداب کردن فضای کتابخانه های عمومی است و اداره کل با بسترسازی شرایط عرصه را برای کتابداران فراهم خواهد کرد.

وی در جمع جوانان عضو کتابخانه های شهرستان فردیس گفت: این شهرستان که یکی از مناطق پرجمعیت البرز است با وجود جوانان متعهد به کتاب و مطالعه نیازمند کتابخانه های عمومی بیشتری است.

وی در ادامه افزود: با توجه به جمعیت متراکم در این شهرستان از یک سو و عدم افتتاح کتابخانه جدید از سال 1375 و کمبود کتابخانه ازسوی دیگر، مردم و خیرین می توانند سرانه کتابخانه را در فردیس افزایش دهند و موجب گسترش کتابخوانی و در نهایت اعتلای فرهنگ مطالعه و دانش در ابعاد علمی، اجتماعی و فرهنگی مردم را فراهم آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار