پنجمین روز تبلیغات انتخاباتی داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حالی سپری شد که برخی از کاندیداها حاضر نشدند برای سخنرانی در مساجد حاضر شده و تریبون سخنرانی آنها خالی ماند.
کد خبر: ۱۸۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸ 23 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در حالی عصر دوشنبه سخنرانی کاندیداها در چهار مسجد شهر اردبیل پیگیری شد که تعدادی از کاندیداها یا حاضر به سخنرانی در مدت 15 دقیقه در مساجد سطح شهر نشدند و یا اینکه با تعداد انگشت‌شمار طرفداران‌شان در مساجد حاضر شده بودند.

* مرجان حسین‌زاده یکی از بانوان کاندیدای مجلس در حالی که مدعی بود دغدغه فرهنگی مهم‌تر از راه‌آهن و پتروشیمی است، گفت: احساس تأسف می‌کنم که جوانان ما آلوده به اعتیاد و درد و مشکلات متعدد اجتماعی هستند اما مسئولان تنها در فکر دعواهای سیاسی خود هستند.

* در حالی این کاندیدای مجلس با اظهار تأسف و تأثر از وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه سخن به میان می‌آورد که از ازدواج زودهنگام برخی از دختران و مشکلات متعدد آنها سخن به میان آورد و مسئولان دردآشنا را به تأمل بیشتر در رفع این مشکلات فرا خواند.

* احد بیوته یکی از بازیگران معروف صدا و سیمای اردبیل که به عنوان یک چهره فرهنگی پا به عرصه انتخابات گذاشته در حالی از بی‌توجهی به نسل جوان و خیانت به آنها سخن به میان آورد که مدعی شد عده‌ای گویی سرشان را به مانند کبک داخل برف کردند و نمی‌خواهند مشکلات این مردم را درک کنند در حالی که همواره نیز سنگ دفاع از جوانان را به سینه می‌زنند.

* تعدادی از کاندیداها در حالی از دولت تدبیر و امید به بی‌تدبیری به ویژه در انتخاب مدیران استانی گلایه‌های خود را مطرح کردند که نمره مدیران استانی را در حد زیر پنج و حتی اعداد منفی اعلام کردند.

* یکی از کاندیداهای زن استان در هنگام سخنرانی دچار آشفتگی عجیبی شده بود که به اشتباه بارها این عبارت را تکرار کرد که «ما در احیای مشکلات قدم بر می‌داریم» در حالی که در سخنرانی خود به شعارش اشاره کرد که «من برای تغییر آمده‌ام، تغییری دیگر».

* طرفداران برخی از کاندیداها که پرشور در مسجد قدس حاضر شده بودند به رغم تذکرات و تاکیدات مجریان این برنامه در حفظ حرمت ایام فاطمیه بارها با کف زدن و سوت زدن به این مسائل و موضوعات دهن‌کجی کرده و اسباب ناراحتی هیئت امنای مسجد قدس و سایر مساجدی که در آن سخنرانی کاندیداها برگزار می‌شود را فراهم کردند.

* یکی از کاندیداها در مدت 15 دقیقه سخنرانی خود تنها به موضوع دنیای مجازی، دنیای حقیقی و رسیدگی به اعمال در روز قیامت اشاره کرد و هیچ سخنی از برنامه‌های تبلیغاتی خود برای راهیابی به مجلس ارائه نکرد.

* شعارهای عجیبی که برخی از طرفداران کاندیداها در اول، وسط و پایان سخنرانی‌ها می‌دادند، جالب توجه بود که از جمله آن «بیز فیضی نی آتماروغ، حرام پولا ساتماروغ» و «ال اله، ال ورک، کریمیه رأی ورک» که در این بین توجه به تفکر وارد نکردن پول‌های حرام به عرصه انتخابات گویی به عنوان یک فرهنگ مناسب جای خود را باز کرده است.

* یکی از کاندیداها مدعی شد که نرخ بیکاری در اردبیل 40 درصد است و این رقم چندین برابر ارقام اعلام شده از سوی مرکز آمار است.

* یکی از کاندیداها نیز که گویی از رقم دقیق تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل خبری نداشت در سخنرانی خودش گفت: تکمیل راه‌آهن اردبیل یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار می‌خواهد.

* در حالی فردا سخنرانی کاندیداها در مساجد اردبیل به پایان می‌رسد که همچنان بازار داغ شایعات مبنی بر انصراف تعدادی از کاندیدای مجلس در حوزه‌های انتخابیه و ورود افراد جدید به عرصه تبلیغات انتخاباتی داغ است.

* هزینه‌های میلیاردی برخی از کاندیداها نیز نقل محافل شده به طوری که برخی از کاندیداها با اعتراض به پول‌های کثیفی که وارد عرصه انتخابات شده به شدت از ایجاد فضای تخریب همچنان نگران و واهمه دارند.

* شنیده می‌شود شبانه و در یکی از ستادهای تبلیغاتی کاندیداها یک دستگاه نیسان اسپری و مواد نوشتاری خالی شده تا در روزهای آخر شعارنویسی‌ها بر روی دیوارها با محوریت تخریب دیگر کاندیداها آغاز شود.

* در شهر اردبیل در اکثر میادین و خیابان‌ها ترددها و شلوغی مسیر عبور و مرور کاملاً مشهود است و در جلوی ستادهای انتخاباتی برای مردم شربت، شیرینی و چای توزیع شده و در برخی از ستادها نه تنها حرمت ایام فاطمیه نگه داشته نشده بلکه عده‌ای صدای موسیقی‌ها را نیز بلند کرده‌اند.

* اصناف و بازاریان نیز با حمایت از سه کاندیدای مجلس دهم حقیقت‌پور، بدری و سرداری وارد عرصه تبلیغات انتخاباتی شدند تا حمایت آنها از سه کاندیدای با تفکرات سیاسی متفاوت نقطه نظرات متعددی را به دنبال داشته باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار