مدیرکل فرودگاه بین‌المللی گیلان:
از شهریور سال گذشته تعداد پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه از 80 پرواز در هفته به 40 پرواز کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 04 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، فتاح رضوانی صبح امروز در نشست فرودگاه گیلان گزارشی از جابه‌جایی مسافران سال گذشته و زائران حج از فرودگاه سردار جنگل را ارائه کرد.

وی اظهار کرد: سال گذشته با انجام 3 هزار و 251 سورتی پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت، تعداد 292 و 227 نفر مسافر جابه‌جا شدند.

این مسئول ادامه داد: از 19 تا 20 اسفند سال گذشته تعداد 7 هزار و 912 زائر گیلانی به سرزمین وحی اعزام شدند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی گیلان با بیان اینکه تعداد پروازهای انجام شده در سال گذشته نسبت به سال 92، 5.2 دهم درصد کاهش داشته است، ادامه داد: از شهریور سال گذشته تعداد پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه از 80 پرواز در هفته به 40 پرواز کاهش یافته است.

وی مدیریت فرودگاه را متولی فراهم آوردن زیرساخت‌های پروازی دانست و تصریح کرد: این موضوع در فرودگاه سردارجنگل رشت به نحو مطلوبی مهیا شده اما برخی مسایل مانند شرایط جوی مبدا و مقصد پرواز، اولویت‌بندی سیاست پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی و شرایط به‌روز آوری ناوگان هوایی از جمله دلایل کاهش مذکور هستند.

رضوانی با اشاره به پروازهای حج عمره گفت: روز گذشته 298 نفر از زائران عمره مفرده با پرواز شماره 2899 از فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت به سرزمین وحی اعزام شدند.

وی به پروازهای انجام نشده در مرحله دوم اعزام‌های زائران عمره مفرده اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس اعلام مدیر حج و زیارت گیلان، عملیات اعزام دو کاروانی که در قالب یک پرواز در نهم اسفند ماه به دلیل صادر نکردن روادید لغو شده بود، روز 30 فروردین ماه و چهارم اردیبهشت ماه امسال انجام می‌شود.

به گفته این مسئول، برای پروازهای انجام نشده پنجم و ششم فروردین ماه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم در دو ماه آینده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اعزام زائران عمره مفرده از 19 آذر ماه سال گذشته آغاز شده و تا 23 خرداد ماه امسال ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: در صورت روال عادی پروازها، تمام اعزام‌های برنامه‌ریزی شده به سرزمین وحی در این مدت انجام می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار