گزارش سفر وزیر بهداشت به استان فارس
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شیراز که برای هشتمین بار در دوره تصدی وزارتش به شیراز سفر می کند؛ از پروژه های متعدد بهداشتی-درمانی استان بهره برداری کرد./وعده ساخت یک بیمارستان مجهز در شهرک سعدی شیراز/بهره برداری از 189 طرح بهداشتی-درمانی در فارس/ افتتاح بزرگترین و مجهزترین بیمارستان سوختگی کشور در شیراز/گشایش چند طرح درمانی در داراب/گشایش مرکز جامع سلامت در قیروکارزین
کد خبر: ۱۸۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 17 February 2016
به گزارش تابناک فارس:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شیراز که برای هشتمین بار در دوره تصدی وزارتش به شیراز سفر می کند؛ از پروژه های متعدد بهداشتی-درمانی استان بهره برداری کرد.

وعده ساخت یک بیمارستان مجهز در شهرک سعدی شیراز
دکتر سیدحسن هاشمی در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان شماره 2 نمازی شیراز بیان کرد: شیراز با طبیعت زیبایی که دارد همیشه مورد توجه جهانیان بوده است. نیروی انسانی و متخصصی که در دانشگاه علوم پزشکی این شهر وجود دارد در حقیقت در ایران کم نظیر و در برخی رشته‌ها در جهان بی نظیر است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شیراز گفت: به دلیل بالا بودن ظرفیت حوزه‌های درمانی و سلامت شیراز، این کلان‌شهر آمادگی پذیرش تعداد بسیاری از بیماران داخلی و خارجی به‌ ویژه از کشورهای همسایه و حاشیه خلیج‌فارس را دارد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: به‌ زودی عملیات اجرایی بیمارستان مجهز دیگری در شهرک سعدی، در محدوده جنوبی شیراز آغاز می‌شود که با احداث آن بسیاری از مشکلات درمانی بیماران این منطقه برطرف می‌شود.
قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به اینکه توریسم‌درمانی برای استان فارس و کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: برای تسریع در روند خدمات‌رسانی به بیماران داخلی و خارج از کشور درصدد احداث 200 پروژه درمانی در استان فارس هستیم.

بهره برداری از 189 طرح بهداشتی-درمانی در فارس
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 189 طرح بهداشتی - درمانی در استان فارس به بهره برداری رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای اجرای این طرح ها 250 میلیارد تومان هزینه شده است.
ساخت هشت بیمارستان در شیراز، آباده، داراب، استهبان، بوانات، داریون، قادرآباد و بیضا، بیش از 60 مرکز بهداشتی درمانی و جامع سلامت، خانه پزشک و خانه سرایداری، بیش از 40خانه بهداشت، 12بلوک زایمانی، 24بخش بستری، 10پایگاه اورژانس و 80 تخت ویژه از دیگر طرح هایی است که در دومین روز سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان فارس راه اندازی می شود.
با بهره برداری از این طرح های بهداشتی درمانی، علاوه بر مردم فارس، مردم استان های جنوبی کشور هم از خدمات این طرح ها بهره مند می شوند.

افتتاح بزرگترین و مجهزترین بیمارستان سوختگی کشور در شیراز

بزرگترین و مجهزترین مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی کشور با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.
با مشارکت جمعی خیرین تامین سلامت فارس به ویژه مرحومه مغفوره سرکار خانم نزاکت امتیاز و با حضور وزیر بهداشت، بزرگترین و مجهزترین مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی کشور مزین به نام حضرت امیرالمومنین (ع) با مساحت ۶۰ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.
این بیمارستان شامل بخش های بستری عفونی زنان و زایمان، بستری کودکان، گرافت، آی سی یوی کودکان و زنان و مردان و بستری غیرعفونی زنان و مردان است که در ۶۰ هزار متر مربع و زیربنای  ۳۰۰۰۰۰ متر مربع احداث شده است.
همچنین از پیشرفته ترین و به روزترین تکنولوژی های روز دنیا در ساخت و تجهیز بیمارستان با کمک خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بیمارستان استفاده شده است.
در ساخت این بیمارستان ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که توسط نیکوکاری به نام خانم نزاکت امتیاز مشارکت ویژه داشته که اکنون در قید حیات نیست.

گشایش چند طرح درمانی در داراب
با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در شیراز، به صورت ویدئوکنفرانس هشت پروژه عمرانی بهداشتی، درمانی با اعتبار 150 میلیارد ریال در داراب به بهره‌برداری رسید.
افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستان داراب از 150 تخت به 250 تخت با افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه ICU با 12 تخت، بخش مراقبت‌های ویژه قلبی با 12 تخت، بخش‌های داخلی زنان و مردان با 48 تخت، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان با هشت تخت، بخش دیالیز با 12 تخت، بخش تالاسمی با 12 تخت بوده است.

گشایش مرکز جامع سلامت در قیروکارزین
مرکز جامع سلامت با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به شیوه ویدئو کنفرانس در قیرو کارزین فارس افتتاح شد .
مرکز جامع سلامت قیروکارزین در زمینی به مساحت 380 متر مربع  و با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان ساخته شده و تمامی خدمات بهداشتی مراقبت ماداران و کودکان، تنظیم خانواده، مراقبت دوران بارداری، سالمندان و میانسالان، جوانان و نوجوانان و نیز مراقبت از بیماران دیالیزی دیابت، اندازه گیری فشار خون،  بهداشت روان و مراقبت های تغذیه را به مراجعه کنندگان ارائه می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار