شیراز به عنوان شهر پایلوت کشور برای ارائه خدمات پزشکی از راه دور در زمینه رادیولوژی و ICU شد.
کد خبر: ۸۷۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 23 July 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در فارس گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از زیرساخت‌های الکترونیکی مناسب برای توسعه خدمات سلامت برخوردار است.

دکتر قاسم جان بابایی افزود: وجود این زیرساخت‌ها و توانمندی متخصصان شیرازی زمینه ساز راه اندازی خدمات رادیولوژی مجازی به عنوان نخستین دانشگاه کشور شده است.

وی همچنین از پایلوت شدن دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای اجرای ICU از راه دور به عنوان نخستین دانشگاه کشور و پیگیری برای پوشش بیمه‌ای این خدمات مجازی خبر داد.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: راه اندازی این طرح‌های نوین امکان دسترسی بیماران در دورترین نقاط کشور به خدمات تشخیصی اساتید برجسته در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی را فراهم خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست اقدامات ۵ماهه دانشگاه را در مدیریت کروناویروس به معاون وزیر بهداشت اعلام کرد و با اشاره به بازدید‌های شبانه روزی و برگزاری منظم جلسات ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، دستاورد این امر را ایجاد امکان تصمیم گیری مناسب برای مقابله با این بحران دانست.

دکتر مهرزاد لطفی افزود: در حالی که ۱۰درصد مبتلایان به کرونا در کشور، به استان فارس اختصاص دارد، تنها دو و نیم درصد از جانباختگان کشور مربوط به فارس است و این آمار، بیانگر موفقیت مجموعه سلامت استان و همت شبانه روزی مدافعان سلامت است.

وی افزود: در سفر معاون درمان وزیر بهداشت به شیراز درمانگاه شهید مطهری نیز برای اجرای تله ویزیت در کشور پایلوت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود:همچنین مقرر شد برای اولین بار در کشور سامانه اطلاعات بالینی بیمار CIS در شیراز راه اندازی شود.

دکتر لطفی افزود: این طرح در راستای ارتقا پرونده الکترونیک سلامت، زمینه دسترسی به داده‌های پزشکی بیماران بستری در سراسر استان و کشور را فراهم خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار