کد خبر: ۱۷۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 09 February 2016


در جلسه امروز شورای شهر کرج افزایش مبلغ حمایت تا سقف ۳۰ میلیارد ریالی از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و ۵۰ میلیارد ریالی دکترا برای ایجاد انگیزه و به‌کارگیری این پژوهش‌ها در شهرداری کرج مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، جلسه شورای شهر کرج امروز با حضور شهردار، قائم مقام‌، رئیس و اعضای شورای شهر کرج در صحن علنی برگزار شد و موضوعات مرتبط با امور شهری و عمرانی در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حمیدرضا ابوالحسنی، عضو شورای شهر کرج در این جلسه در مورد گله اعضای شورای شهر از دانشگاه علوم پزشکی البرز به سبب افتتاح بیمارستان کوثر بدون هماهنگی با شورای شهر کرج، اظهار داشت: آماده سازی اتاق‌های عمل این بیمارستان به سرعت در حال انجام است تا در زمان سفر رئیس جمهور به طور کامل افتتاح شود.

حسام عباسی دیگر عضو شورای شهر کرج، افزود: تعداد زیادی بنر برای افتتاح این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی در سطح شهر به ویژه مناطق 5 و 6 نصب شده بود اما هیچ دعوتی از اعضای شورا به عمل نیامد.

عضو شورای شهر کرج تصریح کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی تا زمانی که نیاز به مصوبه شورا در این زمینه داشت با اعضا تماس‌های تلفنی مکرر برقرار می کرد اما در زمان افتتاحیه دعوتی از اعضای شورا انجام نداد.

در این جلسه لایحه شهرداری مبنی بر افزایش مبلغ حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا با هدف ایجاد انگیزه و تمایل پژوهشگران و استفاده از آن در شهرداری تا سقف 30 میلیون ریال برای مقطع کارشناسی‌ارشد و 50 میلیون ریال برای مقطع دکترا مورد تصویب قرار گرفت.

لایحه شهرداری برای جذب نفر چهارم کارشناس متخصص در رشته‌های مربوطه قطار شهری کرج در راستای رعایت 25 درصد سهمیه ایثارگران نیز توسط اعضای شورا مورد موافقت و تصویب قرار نگرفت.

عدم اخذ 5‌هزار ریال عوارض ورود خودرو به میدان مرکزی میوه و تره‌بار کرج از حجره‌داران و مالکان از دیگر مصوبات شورای شهر کرج بود.

اجرای عملیات طراحی و اجرای تقاطع غیرهمسطح خوارزمی و اقدامات مربوط به رفع معارضین با 25 درصد افزایش قیمت از دیگر لوایحی بود که با مخالفت شورای شهر کرج روبه‌رو شد.

علی ترکاشوند، شهردار کرج با اشاره به اینکه براساس طرح تفصیلی مقرر شد تقاطع غیرهمسطح خوارزمی در کنار پل حصارک ایجاد شود و پیشنهاد شد از ظرفیت قرارداد موجود پل حصارک آغاز شود، گفت: هزینه براساس طرح تفصیلی و نظر شورای عالی شهرسازی از این طریق و نیز برگزاری مناقصه و تامین پیمانکار 2 راهکاری است که می‌توان در این حوزه به کار گرفت.

بهنام محمودی، عضو شورای شهر کرج ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی وانت‌های باربری در خیابان امیری کرج، خاطرنشان کرد: این امر رفت و آمد در این خیابان را با مشکلات جدی مواجه کرده و همچنین دست فروشان موجود در خیابان‌ها باید ساماندهی شوند چراکه از معضلات اصلی شهر کرج محسوب می شود.

شهردار کرج نیز در زمینه ساماندهی بازار مبل فروشان، اظهار داشت: در حال رایزنی برای اختصاص زمینی به‌صورت تهاتری برای استقرار صنف مبل فروشان هستیم تا به‌طور کلی از خیابان امیری جمع آوری شده و به این مکان انتقال یابد.

لایحه دو فوریتی اصلاح ردیف بودجه سازمان مدیریت پسماند برای ساماندهی زباله‌های عفونی به مبلغ 60 میلیارد ریال که 15 میلیارد آن نقدی و مابقی تهاتری است نیز در شورا مورد بررسی قرار گرفت و به سبب اینکه دوفوریت آن توسط شورا تصویب نشد، به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد که بررسی لازم در مورد آن انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار