با همکاری دفتر خبرگزاری تسنیم در استان آذربایجان غربی نخستین رسانه تخصصی عکس در این استان رونمایی شد.
کد خبر: ۱۷۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 02 February 2016

مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، در نخستین شب از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مدیر انجمن سینمای جوان آذربایجان غربی، مدیر خانه مطبوعات این استان و گروهی از عکاسان خبری رسانه‌های مختلف، مراسم رونمایی از سایت عکس اول به عنوان نخستین رسانه تخصصی حوزه عکس این استان در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در این مراسم رئیس انجمن سینمای جوان آذربایجان غربی با تشریح اهمیت راه‌اندازی یک رسانه تخصصی در حوزه عکس اظهار داشت: امروزه انداختن عکس از هر رویدادی به واسطه توسعه فناوری‌های مختلف به سهولت امکان‌پذیر شده اما همان گونه که وجود داشتن خودکار در جیب افراد نشانه نویسنده بودن آنها نیست، دوربین داشتن افراد نیز نشانه عکاس بودنشان نیست چون علم و حرفه عکاسی دارای ویژگی‌هایی است که در نهایت نگاه تخصصی عکاس و پیام او را به مخاطبان انتقال می‌دهد.

احسان مهدیان افزود: بر عکس تصوری که در برخی‌ها وجود دارد گسترش فناوری‌های نوین منجر به بی‌توجهی به مقوله عکاسی حرفه‌ای و شاخه‌های مختلف آن نشده بلکه اهمیت این حرفه و هنر در رشته‌های گوناگون بیشتر مشخص شده و مثلاً زیرشاخه مستند اجتماعی در حرفه و هنر عکاسی نه تنها جایگاه خود را از دست نداده بلکه به جایگاه رفیع‌تر و پر اهمیت‌تری ارتقا یافته است.

وی گفت: انجمن سینمای جوان آذربایجان غربی که متولی رویدادها و وقایع مرتبط به فیلم و تصویر است آمادگی برگزاری تورهای مختلف عکاسی و دوره‌های آموزشی مورد نیاز با حضور اساتید برجسته کشور را دارد و در این مسیر با رسانه عکس اول به عنوان نخستین رسانه تخصصی استان در حوزه عکس آماده همکاری است تا از این طریق ظرفیت‌های عکاسی استان که تاکنون مورد غفلت واقع شده‌اند مورد معرفی بیشتر برای شهروندان و علاقه‌مندان قرار گیرند.

مهدیان تصریح کرد: هر فرد یا مجموعه‌ای برای خدمت به بخش عکاسی در آذربایجان غربی یک قدم بردارد انجمن سینمای جوان استان به دنبال آنان 10 قدم برای کمک و همراهی با چنین افرادی بر می‌دارد چون معتقدیم عزم و اراده چنین مجموعه‌های به ارتقاء جایگاه عکاسی شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی کمک می‌کند.

وی گفت: رشته عکاسی حرفه‌ای پرخرج و پردردسر است اما جذابیت‌های بسیاری نیز دارد که عکاسان را به ادامه آن امیدوار می‌کند و در این میان شرکت در جشنواره‌های مختلف عکاسی ضمن آنکه می‌تواند به بهتر شدن آثار عکاسان تازه کار کمک کند در صورت منتخب شدن آثارشان می‌تواند بخشی از هزینه‌های این رشته را تأمین کند.

مدیر انجمن سینمای جوان آذربایجان غربی اظهار داشت: در صورت تأمین اعتبار یک مسابقه عکاسی با موضوع جامعه در استان برگزار می‌شود و به‌زودی فراخوان عمومی آن از طریق رسانه‌ها منتشر می‌شود و به سبب گستردگی موضوعی آن همه عکاسان در رشته‌های مختلف می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

مهدیان گفت: جای خالی یک رسانه تخصصی در حوزه عکس در آذربایجان غربی به شدت احساس می‌شد چرا که موفقیت‌های فعالان این عرصه که بعضاً در ابهاد جهانی و بین‌المللی نصیب کشور می‌شد مورد غفلت قرار گرفته و انعکاس نمی‌یافت اما با راه‌اندازی سایت تخصصی عکس اول امید می‌رود مشکل عدم انعکاس اخبار حوزه عکاسی حل شود.

وی تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی عکاسی وجود دارد که سه سال پی در پی جایزه آساهی شیمبون ژاپن را کسب کرده در حالی که در دنیا چنین عکاسی وجود ندارد که بتواند سه سال پی در پی این عنوان را به‌دست آورد اما متاسفانه حتی یک خبر کوتاه هم از این موفقیت در رسانه‌هایمان منتشر نشد و این جای تأسف دارد در حالی که قهرمانان در سایر رشته‌ها حتی وقتی به یک رتبه ملی دست پیدا می‌کنند استقبال‌های آن چنانی شده و جوایز آن چنانی به آنها اعطا می‌شود.

مدیر انجمن سینمای جوان آذربایجان غربی اظهار داشت: قریب به اتفاق عکاسان آذربایجان غربی با هزینه شخصی اقدام به تولید اثر و شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی می‌کنند اما باید بدانیم توفیقاتی که آنان به‌دست می‌آورند از آن کشور و جمهوری اسلامی ایران است و بنابراین باید قدردان آنان باشیم و سزاوارنه با این قهرمانان برخورد کنیم و نباید تبعیضی بین قهرمانان رشته‌های مختلف در ابعاد بین‌المللی و جهانی وجود داشته باشد.

رسانه تخصصی عکس اول به آدرس axaval.ir با مسئولیت محمّد آقایی‌پر و با سردبیری مجتبی اسماعیل‌زاده که هر دو از عکاسان خبرگزاری تسنیم هستند با هدف انسجام بخشی و ارتقاء جایگاه عکاسی و عکاسان خبری و مستند در استان آذربایجان غربی راه‌اندازی شده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار