معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با همکاری دانشگاه‌های استان اردبیل و مراکز تحقیقاتی 21 نقشه جدید گردشگری استان اردبیل تهیه و تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۱۷۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 29 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، قادر تقی‌زاده عصر امروز در دومین هفته برگزاری سومین جشنواره زمستانی سرعین اظهار کرد: در این نقشه‌ها سعی شده است تمام زیر‌ساخت‌های گردشگری به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی معرفی شود.

وی برگزاری سومین جشنواره گردشگری را یک ظرفیت عظیم و بی‌نظیر در معرفی توانمندی‌های گردشگری زمستانی سرعین معرفی کرد و گفت: ما در استان اردبیل با داشتن 110 چشمه آب‌درمانی سرد و گرم در شهرهای مختلف استان که 12 دهنه آنها مدرن‌سازی شده است به عنوان یک ظرفیت بی‌نظیر در کشور در این حوزه توان ارائه خدمات به هموطنانمان را داریم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یادآور شد: آبگرم گاومیش‌گلی در سرعین با 65 لیتر در ثانیه ظرفیت جزو بهترین و مشهورترین آب‌گرم‌های دنیا است که علاوه بر استقبال هموطنان داخل کشور گردشگران خارجی نیز از آن بازدید می‌کنند.

تقی‌زاده وجود 37 منطقه نمونه گردشگری، 12 روستای هدف گردشگری و 48 روستای دارای ظرفیت و توانمندی جذب گردشگران را یادآور شد و بیان کرد: این استان با داشتن 10 موزه، 20 هتل و هتل – آپارتمان و دهها مرکز اقامتی و پذیرایی آماده استقبال از گردشگران داخلی و خارجی در همه فصول است.

این مسئول وجود پیست اسکی آلوارس، تله‌کابین حیران، پل معلق مشگین‌شهر و صدها ابنیه تاریخی و باستانی را از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان اردبیل معرفی کرد و افزود: البته باید زیر‌ساخت‌های ارتباطی حضور گردشگران در این استان نظیر راه‌آهن و فرودگاه تقویت شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: با اجرای برجام فرصت طلایی برای توسعه گردشگری استان اردبیل فراهم آمده است تا از طریق تورهای داخلی و خارجی شاهد حضور گردشگران بی‌شماری در شهرهای مختلف کشور به ویژه سرعین باشیم.

تقی‌زاده تصریح کرد: ما با تقویت تاسیسات و معرفی مسیرهای گردشگری استان اردبیل می‌توانیم در قالب این تورها میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی باشیم که به این استان ورود پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز می‌توانیم با هدف تقویت این حوزه بیش از این موفق عمل کنیم، گفت: حمایت‌هایی که از این سرمایه‌گذاران به اشکال مختلف انجام می‌شود به یقین در آینده نزدیک شاهد خروج سرعین از گردشگری تک فصلی خواهیم بود و سال به سال گردشگری زمستانی رونق می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با قدردانی از همکاری و همراهی خوب فرماندار و مسئولان شهرستان سرعین به برگزاری غیر‌دولتی این جشنواره با مشارکت هتلداران و صاحبان مراکز اقامتی و آب‌های گرم اشاره کرد و یادآور شد: این خود تجربه موفقی است که می‌توانیم در سال‌های آینده آن را بیشتر و بهتر و تکمیل‌تر از هر زمان دیگر تقویت کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار