شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل تصریح کرد: در تعرفه سال 95 کلیه مراکز آموزشی و فرهنگی و برنامه‌های توسعه‌ای در این حوزه از پرداخت عوارض معاف هستند و کلیه ساختمان‌های مسکونی که تبدیل به مهدهای کودک و مراکز آموزشی و فرهنگی می‌شود بدون آنکه پرونده آنها به کمیسیون ماده 100 ارجاع شود، مورد حمایت قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۶۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 25 January 2016

شهردار اردبیل از تدارک تعرفه و بودجه سال 95 شهرداری خبر داد و گفت: سعی کردیم تعرفه را با محوریت توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی متفاوت از گذشته تدارک ببینیم.

تدارك بودجه سال 95 شهرداری با محوریت مسائل فرهنگی و اجتماعی

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، حمید لطف‌اللهیان امشب در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر بزرگترین پروژه عمرانی شهر اردبیل کلنگ‌زنی می‌شود که این پروژه احداث پل قدس است که با تجهیز کارگاه به سرعت عملیات اجرایی آن نیز آغاز می‌شود.

شهردار اردبیل با بیان اینکه تعرفه پیشنهادی شهرداری برای سال 95 با نگاه هوشمندانه برای مدیریت شایسته شهری تدوین و تعریف شده است، گفت: در تعرفه سال 95 بسته تشویقی احیای بافت تاریخی اردبیل تهیه و تدارک دیده است تا مبنای هویتی و اصالتی این بناها حفظ شود.

تدارك بودجه سال 95 شهرداری با محوریت مسائل فرهنگی و اجتماعی

لطف‌اللهیان ادامه داد: در تعرفه سال آینده به حفظ، احیا و حفظ بافت فرسوده و تاریخی به عنوان هویت اصیل شهری تاکید شده و در قالب بسته‌های تشویقی سعی داریم این بافت با ارزش را مورد توجه قرار دهیم.

وی از تلاش برای راه‌اندازی شهرداری بافت تاریخی و قدیمی اردبیل خبر داد و گفت: تلاش این مجموعه بر این خواهد بود تا بتوانیم اصالت و هویت این بناها را حفظ کرده و مورد توجه قرار دهیم.

شهردار اردبیل رویکرد اصلی شهرداری را توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی بیان کرد و افزود: ما معتقدیم شهرداری یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است و ضرورت دارد این دیدگاه بیش از این تقویت شود.

تمام مراکز آموزشی و فرهنگی از پرداخت عوارض معاف هستند

شهردار اردبیل تصریح کرد: در تعرفه سال 95 کلیه مراکز آموزشی و فرهنگی و برنامه‌های توسعه‌ای در این حوزه از پرداخت عوارض معاف هستند و کلیه ساختمان‌های مسکونی که تبدیل به مهدهای کودک و مراکز آموزشی و فرهنگی می‌شود بدون آنکه پرونده آنها به کمیسیون ماده 100 ارجاع شود، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه امیدواریم با هدف‌گذاری توسعه فرهنگی و اجتماعی بتوانیم معضل شهر اردبیل را در حوزه‌های مختلف برطرف کنیم، بیان کرد: ما پیشنهاد می‌کنیم تا تعرفه پیشنهادی 20 درصد شهرداری اردبیل در اعمال تخفیف برای مناطق کم‌برخوردار به جای 30 درصد پیشنهادی شورای شهر مصوب شود چراکه با لحاظ کردن سایر تخفیف‌ها به نظر می‌رسد گاه مجبور باشیم که حتی به شهروندانمان از این بابت بدهکار نیز محسوب شویم.

وی به دیدگاه کارشناسی در این زمینه و اعمال تخفیف 20 درصد برای مناطق مختلف در صدور پروانه‌ها و دریافت عوارضات اشاره کرد و گفت: ما برای توسعه مناطق کم برخوردار با همکاری شورای شهر این هدف‌گذاری را در پیش گرفتیم به طوری که سیاست شهرداری نگاه متمرکز در ارائه خدمات نیست بلکه باید بر اساس نیاز هر منطقه امکانات و برنامه‌های توسعه‌ای مدنظر قرار گرفته و زمینه بهره‌گیری از این ظرفیت فراهم آید.

سیستم زباله‌سوز تنها راهکار مدیریت پسماند در اردبیل است

شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما در بحث دفع پسماند و زباله باید با آخرین سیستم و روش ورود پیدا کرده و زباله‌سوزی را به عنوان یک راهکار نهایی وجدی مدنظر قرار دهیم، یادآور شد: با جمع شدن روش تولید کمپوست از محل بازیافت زباله ما تنها راه حل زباله‌سوزی را مدنظر قرار دادیم و با لغو قرارداد با شرکت قبلی که قصد تولید کمپوست از زباله را داشت سعی‌مان بر این است تا با مشارکت‌کننده جدید که اقدام به نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های زباله‌سوز با هزینه خود کرده و ما تنها تامین زباله 20 ساله او را متقبل شدیم قرارداد نهایی به امضا رسیده است.

لطف‌اللهیان افزود: با لغو قرارداد با شرکت قبلی آنها می‌توانند اعتراض خود را به حکم که همان اعضای شورای شهر است و مراجع قضایی ببرند ولی تا پیگیری این مسائل ما نباید منتظر اقدامات اعتراضی شرکت قبلی باشیم بلکه قرار است شرکت جدید با راه‌اندازی دستگاه‌های زباله‌سوز تلاش کند تا زباله‌های شهر اردبیل را به صورت اصولی دفع کند.

وی همت شهرداری را در کنار راه‌اندازی دستگاه‌های زباله‌سوز با همکاری بخش خصوصی تلاش برای تفکیک زباله بیان کرد و گفت: قرار است کار جمع‌آوری زباله و انتقال آن به ایستگاه موقت تا 20 سال توسط شهرداری انجام شده و شرکت جدید سرمایه‌گذاری در این حوزه بتواند نسبت به نصب و راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز اقدام کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار