جانشین پلیس پیش‌گیری ناجا:
جانشین پلیس پیش‌گیری ناجا گفت: طرح مها یا مرکز هشدار الکترونیکی از جمله طرح‌های پلیس پیش‌گیری ناجا است که به صورت آزمایشی در کشور آغاز شده است.
کد خبر: ۱۶۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 24 January 2016
سردار مهدی معصوم‌بیگی ظهر امروز در همایش فرماندهان، روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان البرز اظهار داشت: طرح مها یکی از گام‌های مهم در جهت پیش‌گیری از جرایم و تخلفات است.
وی ادامه داد: طرح مها یا مرکز هشدار الکترونیکی از جمله طرح‌های پلیس پیش‌گیری ناجا است که به صورت آزمایشی در کشور آغاز شده است.
جانشین پلیس پیش‌گیری ناجا تأکید کرد: البته این طرح هم اکنون در تهران به صورت پایلوت آغاز شده است که در صورت موفقیت در استان‌های مختلف کشور اجرایی خواهد شد.
به گفته وی با اجرای این طرح اصناف و اماکن به شبکه مها تجهیز می‌شوند که گامی مهم در جهت توسعه خدمات انتظامی محسوب می‌شود.
معصوم‌بیگی خاطرنشان کرد: در صورت بروز خطر در صنوف زنگ هشدار این سیستم در مراکز پلیس به صدا درآمده و نیروی انتظامی با توجه به نزدیک بودن به محل صنف مورد نظر سریعا خود را به محل مورد نظر می‌رساند.
جانشین پلیس پیش‌گیری ناجا در ادامه سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات گفت: با توجه به اینکه امنیت و تأمین نظم در انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است لذا پلیس با برنامه‌ریزی‌ها آمادگی کامل برای برگزاری منظم این مهم را دارد.
معصوم‌بیگی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه ارتقای امنیت و آرامش نیازمند مشارکت مردم است اظهار کرد: برای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه امنیت و پیش‌گیری نیازمند همکاری و مشارکت بیش از پیش مردم هستیم.
وی عنوان کرد: در این زمینه اصناف و اماکن می‌توانند با نصب دوربین در پیش‌گیری از بسیاری جرائم موثر باشند.
جانشین پلیس پیش‌گیری ناجا ادامه داد: صرافی‌ها، بانک‌ها، طلافروشی‌ها و زرگری‌ها از مهم‌ترین صنوفی هستند که باید در تأمین امنیت اقدامات لازم نظیر نصب دوربین را رعایت کنند.
معصوم‌بیگی در بخشی دیگر از سخنان خود به فعالیت نگهبان محله اشاره کرد و گفت: هم اکنون در کشور بیش از 700 موسسه حفاظتی و مراقبتی فعال است و 45 نگهبان محله نیز مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه استان البرز از ظرفیت نگهبان محله به خوبی استفاده کرده است افزود: استان البرز با توجه به داشتن برخی از مناطق جرم‌خیز از این امکان استفاده بسیار خوبی را کرده است و توانسته در بحث پیش‌گیری از جرم اقدامات مناسبی را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار