نماینده مردم کرج در مجلس:
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی قطع شود.
کد خبر: ۱۶۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 20 January 2016
عزیز اکبریان اظهار داشت: دولت در روزهای گذشته لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه را تقدیم مجلس کرده است.
وی افزود: به دلیل اینکه بودجه امسال با تاخیر تقدیم مجلس شد، بلافاصله پس از دریافت این لوایح، نمایندگان کار بررسی مفاد آنها را آغاز کردند.
این نماینده مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و جهان و کاهش بهای نفت گفت: ایران به دلیل بهره‌مندی از نعمت نفت، بخشی از اعتبارات مورد نیاز خود را از طریق درآمدهای نفتی کسب می‌کند.
اکبریان افزود: این شیوه آسیب جدی به اقتصاد ایران وارد کرده و ما بیش از آنکه به فکر سرمایه‌گذاری در بخش‌های مهم از جمله کشاورزی و صنعت و رونق این بخش‌ها باشیم، به درآمدهای نفتی متکی بودیم.
وی بیان داشت: بنابراین یکی از نیازهای اصلی اقتصاد کشورمان این است که وابستگی به درآمدهای نفتی را به حداقل رسانده و در مدت زمان معینی به صفر برسانیم.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی بارها تذکرات لازم را به مجلس و دولت بیان و حتی رهنمودهای لازم را بیان فرموده‌اند.
اکبریان با تاکید بر اینکه راه برون‌رفت از شرایط موجود اجرای کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی این است که ما وابستگی به فروش نفت به کشورهای دیگر و کسب درآمدهای ارزی از این طریق نداشته باشیم.
وی با اشاره به اجرای توافق برجام و رفع بخش‌هایی از تحریم‌ها گفت: شرایط پسا تحریم بهترین فرصت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و ما باید از فرصت بدست آمده در جهت توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه کشاورزی و صنعت استفاده کنیم.
این نماینده مجلس افزود: تحقق این مهم به طور قطع منجر به دست‌یابی به توسعه اقتصاد پایدار و افزایش رفاه اقتصادی مردم و کشور می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار