نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اذعان کرد که زیرساخت ها در استانهای غرب کشور نسبت به مناطق دیگر کشور دست کم دارای 15 سال عقب ماندگی است.
کد خبر: ۱۶۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵ 20 January 2016
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اذعان کرد که زیرساخت ها در استانهای غرب کشور نسبت به مناطق دیگر کشور دست کم دارای 15 سال عقب ماندگی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، سید احسن علوی روز چهارشنبه در بازدید از روند احداث آزاد راه همدان - سنقر - بیستون - کرمانشاه، اظهار کرد: با روند تزریق کنونی اعتبارات نمی توان به توسعه زیرساخت ها در استان های غرب کشور بخصوص استان کرمانشاه خوشبین بود زیرا اعتبارات با نیاز واقعی همخوانی ندارد.

وی افزود: در این استانها، بروز جنگ هشت ساله باعث تخریب زیرساخت ها شده و عقب ماندگی ها در این زمینه نیز به همین دلیل بوده است.

علوی گفت: برای تکمیل طرح های نیمه تمام در استانی مانند کردستان افزون بر 70 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است این در حالیست که برای تکمیل همین طرح ها در استانی بزرگتر و وسیعتر چون کرمانشاه، به مراتب به رقم بیشتری از اعتبارات نیاز داریم.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین بی رغبتی سرمایه گذاران و بخش خصوصی برای مشارکت در طرح های استان های غربی را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: بخش خصوصی و سرمایه گذاران عمدتا تمایل دارند در استان های برخوردار کشور فعالیت کنند ولی باید ساز و کار و بسترهای لازم برای ورود سرمایه گذار به حوزه غرب کشور را فراهم آوریم.

وی تاکید کرد: با اعتبارات قطره چکانی، روند توسعه استان های غربی کشور میسر نخواهد شد و لاجرم باید به سمت جذب منابع بخش خصوصی حرکت کنیم.

علوی همچنین دولتی بودن افزون بر 90 درصد از اقتصاد کشور را از دیگر موانع بازدارنده بر سر مسیر توسعه در غرب کشور دانست.

این عضو مجلس دهم اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح آزاد راه همدان - سنقر - کرمانشاه، گامی برای توسعه زیرساخت های منطقه غرب و اتصال به کربلای معلا برداشته شود.

به گفته علوی، قرار است این آزاد راه با حجم سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریال در سه سال به بهره برداری برسد.

وی گفت: حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این طرح را به فال نیک می گیریم و بر این باور هستیم که این آزاد راه از زیرساخت های حیاتی برای پیشرفت اقتصاد منطقه ای می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار