کد خبر: ۱۶۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 18 January 2016


رئیس موسسه رازی گفت: اکثر شرکت‌های داروسازی تمایلی به ورود به حوزه واکسن‌سازی ندارند.

حمید کهرام درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: طی یک سال و نیم گذشته 10 شرکت دانش بنیان در موسسه رازی تاسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت اکثر این شرکت‌ها بر افزایش کیفیت تولیدات کنونی یا تولید محصولات جدید کار موسسه رازی متمرکز شده است.

وی افزود: این شرکت‌ها پس از دستیابی به فناوری جدید، یا خود، خارج از موسسه اقدام به تولید می‌کنند یا به بخش‌هایی که حاضر به سرمایه گذاری هستند، تولید را واگذار می‌کنند.

این مسئول توضیح داد: شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این موسسه زیرمجموعه مرکز رشد فعالیت می‌کنند بنابراین شرکت‌های متقاضی بهره مندی از امکانات موسسه رازی می‌توانند با مراجعه به این مرکز، برای استقرار در این مجموعه نام نویسی کنند.

رئیس موسسه رازی دربخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که اکثر شرکت‌های داروسازی علاقه چندانی به ورود به حوزه تولید واکسن ندارند، گفت: شرکت های داروسازی با موجود زنده سروکار ندارند ولی در تولید واکسن ما با موجود زنده به صورت میکروب و ویروس چه کُشته یا زنده سرو کار داریم که فضای کار را بسیار متفاوت می‌کند ضمن اینکه سودآوری صنعت دارو قابل مقایسه با واکسن سازی نیست به همین دلیل اکثر شرکت‌های داروسازی تمایل چندانی به تولید واکسن ندارند.

وی در پایان گفت: اگر شرکتی خصوصی با لحاظ برخورداری از زیرساخت‌های لازم درخواست انتقال فناوری تولید واکسن را داشته باشد موسسه رازی این امکان را فراهم می‌کند زیرا در غیر این صورت این شرکت‌ها فناوری را از شرکت‌های خارجی درخواست خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار