حجت‌الاسلام علی چراغی پور؛
رونمایی از تمبر آیت‌الله مروارید در جهت تکریم روحانیت معزز استان ایلام به همت کانون‌های مساجد این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۶۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 18 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از رونمایی تمبر آیت‌الله مروارید در ایام دهه مبارک انقلاب اسلامی سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(28 دی) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: رونمایی از تمبر آیت‌الله مروارید در جهت تکریم روحانیت معزز استان ایلام به همت کانون‌های مساجد این استان برگزار می‌شود.

وی، بابیان اینکه مراسم رونمایی از تمبر آیت‌الله مروارید با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی این استان برگزار می‌شود، افزود: آیت‌الله محمدتقی مروارید پدر محمدرضا مروارید، استاندار ایلام از شخصیت علمی و مذهبی بارز استان بوده که نقش به سزایی در مبارزات مردم ایلام علیه رژیم طاغوت داشت.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: آیت‌الله مروارید، فرزند آیت‌الله علی‌اکبر مروارید از علمای بزرگ مشهد بوده که در سال 1300 در مشهد مقدس به دنیا آمد و از محضر آیات عظام آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله حسن‌زاده آملی، گلپایگانی، شیخ جواد تبریزی، مشکینی، شبیری زنجانی، آقاسیدمحمد روحانی، بهجت، جوادی آملی، آقامحمد فاضل لنکرانی، سبحانی و مکارم بهره برد.

چراغی پور، بیان کرد: آیت‌الله مروارید با توجه به مبارزاتی که علیه رژیم پهلوی در قبل از انقلاب داشت به ایلام تبعید شد و در این استان منشأ برکات فراوانی و مبارزات انقلابی بود و پس انقلاب اسلامی به‌عنوان نماینده مردم ایلام در مجلس خبرگان رهبری انتخاب و در دوران دفاع مقدس نیز همواره در کنار رزمندگان جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضوری فعال داشت.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که با برنامه‌های مختلف و متنوع، شخصیت‌های بارز و روحانی استان ایلام برای نسل جوان و به‌ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری شناسانده شود که رونمایی از تمبر آیت‌الله مروارید یکی از این برنامه‌هاست.

گفتنی است، آیت‌الله محمدتقی مروارید در 30 مهرماه سال 1391 در سن 91 سالگی درگذشت و در بهشت رضا(ع) ایلام به خاک سپرده شد./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار