استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی و بازرسی نباید از هیچ کسی در انتخابات جانبداری کنند، گفت: ما به عنوان مسئول برگزاری انتخابات باید بی طرفی باشیم.در این نظام مردم در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند و مشارکت دارند و مسئولان نظام جمهوری اسلامی را مردم را انتخاب می کنند.
کد خبر: ۱۶۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 16 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی استانداری، جاسم جادری بعد از ظهر شنبه در همایش و نشست توجیهی هیئت بازرسی انتخابات استان هرمزگان با بیان اینکه بازرسان باید در تمامی مراحل برگزاری انتخابات حضور و نظارت داشته باشند، عنوان کرد: شعار مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی است و برگزاری مناسب انتخابات برای نظام بسیار مهم است.
 
وی ادامه داد: در این نظام مردم در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند و مشارکت دارند و مسئولان نظام جمهوری اسلامی را مردم را انتخاب می کنند.
 
استاندار هرمزگان افزود: یکی از دغدغه های مسئولان نظام اجرای صحیح انتخابات است و در طول دوران عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی، انتخابات براساس فرآیندهای تعیین شده و به شکل سالم برگزار شده است.
 
جادری با بیان اینکه بازرسان مسئول حسن اجرای انتخابات هستند، تصریح کرد: مسئولیت کنترل جریان انتخابات بر عهده بازرسین است و باید نظارت داشته باشند تا فرآیندهای انتخابات درست انجام شود.
 
وی با تاکید بر لزوم رصد و مستندسازی تمامی فرآیندهای انتخابات توسط بازرسین، اظهار داشت: حصول اطمینان از انجام صحیح و دقیق و قانونی فرآیندها توسط عوامل اجرایی انتخابات از دیگر وظایف مهم بازرسین است و باید گزارش های به موقع از تخلفات را نیز ارائه دهند.
 
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان داشت: در صورت بروز تخلف بازرسان باید به عوامل اجرایی تذکر بدهند و باید توجه داشته باشیم در نظام جمهوری اسلامی پاسخگویی یک اصل است و همه باید در برابر مسئولیت و عملکرد خود پاسخگو باشند.
 
جادری با بیان اینکه باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم، اضافه کرد: بازرسان باید واجد آگاهی و دارای اشراف به قوانین و مقررات انتخابات باشند تا بتوانند نظر کارشناسی بدهند و همچنین بازرسین باید توانایی و تجربه کافی را داشته باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه عوامل اجرایی و بازرسی نباید از هیچ کسی در انتخابات جانبداری کند، عنوان کرد: ما به عنوان مسئول برگزاری انتخابات باید بی طرفی باشیم و در این زمینه حق الناس باید رعایت شود.
 
استاندار هرمزگان افزود: مسئولان بازرسی باید ارزیابی دقیق از روند برگزاری انتخابات داشته باشند و آسیب شناسی فرآیند انتخابات هم می تواند توسط هیئت های بازرسی انجام شود.
 
جادری با بیان اینکه خروجی بازرسی ها باید منجر به این شود که انتخابات درست انجام شود، ادامه داد: هیئت های بازرسی بازوی نظارتی وزارت کشور هستند و همه باید تلاش کنیم انتخاباتی سالم و پرشور و رقابتی برگزار شود.
 
وی گفت: قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران پشتوانه مردمی است و باید در جهت تقویت این پشتوانه تلاش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار