کد خبر: ۱۶۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 12 January 2016


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه انجمن مفاخر استان البرز راه‌اندازی شده است، گفت: این انجمن در حال حاضر مشغول جمع‌آوری اطلاعات از انجمن‌های شعر و هنری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدموسی حسینی‌کاشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد اظهار داشت: اگر یکی از اخبار اصلی استان البرز در هفته وقوع یک رویداد فرهنگی و هنری باشد، تاثیر خوبی بر جامعه می‌گذارد.

وی با بیان اینکه یک رویداد فرهنگی و هنری می‌تواند به مسئولان استان البرز کمک کند که نگاه ویژه‌تری به این بخش داشته باشند، افزود: در اکثر رسانه‌ها مانند صفحات روزنامه و صدا و سیما به خبرها و مسائل اجتماعی رسیدگی می‌شود و گمان بر این است که همه مشکلات جامعه با حل این موضوعات از بین می‌رود این در حالی است که اگر روح، فکر و ذهن انسان آرامش داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به شناخت جایگاه فرهنگ و هنر در جامعه، خاطرنشان کرد: هنر با غریزه انسانی عجین است و یکی از ابزارهایی است که انسان را به آرامش می‌رساند.

وی افزود: هنر جایگاه بالایی برای انتقال مفاهیم دارد و می‌توان خیلی از حرف‌ها و ناگفته‌ها را به وسیله زبان هنر بیان کرد.

حسینی کاشانی با اشاره به تاثیر هنر و شعر بر جامعه، گفت: یکی از هنرهای هفت گانه شعر است که از جایگاه رفیعی برخوردار است. آنچه که در شعر برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه محسوب می‌شود شناسایی و قدرشناسی از افراد با سابقه در این عرصه و معرفی آثار این افراد به نسل حاضر است تا از تجربیات شعرا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه استان البرز شاعر پرور و مهاجر پذیر بسیاری از شعرا است، تصریح کرد: هرمز علی‌پور یکی از شاعرهای خوزستانی است که به استان البرز مهاجرت کرده و از افتخارات این منطقه محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامس استان البرز با اشاره به زندگی ادبی هرمز علی‌پور، افزود: علی‌پور معروف به شاعر سپید‌‌‌‌‌گو، شاخصه‌هایی نظیر سادگی و تاثیر‌گذاری بالا در شعرهای خود دارد که این مهم سبب می‌شود خواننده درگیر کلمات سخت نشود.

وی با اشاره به پیشنهاد انجمن شعر جوان در مورد قدر شناسی از هرمز علی‌پور در 30 دی در سالن سیروس صابر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، گفت: وظیفه این نهاد قدرشناسی و حمایت از ظرفیت‌های ادبی و انجمن‌هایی مانند انجمن شعر جوان است.

حسینی کاشانی با اشاره به راه اندازی انجمن مفاخر استان البرز برای تجلیل از مفاخر، افزود: انجمن مفاخر به ریاست استاندار، امام جمعه و رئیس مجمع نمایندگان و چند تن از شخصیت‌های معروف فرهنگی و هنری استان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: این انجمن در حال حاضر مشغول جمع‌آوری اطلاعات از انجمن‌های شعر و هنری است تا در قالب این مهم برنامه‌های تجلیل و گرامیداشت در سطح استان البرز برگزار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خاطر نشان کرد: انجمن مفاخر منافاتی با انجمن‌های دیگر مانند سینمایی یا تئاتر ندارد اما برنامه‌هایی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال آن است باید شاخصه‌هایی مانند چهره‌های ماندگار نیز داشته باشد.

در پایان این نشست خبری از پوستر استاد "هرمز علی‌پور" شاعر برجسته کشوری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار