عضو شورای شهر اردبیل گفت: باید بحران سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها را به نحوی شایسته مهار کنیم تا در قالب طرح تفصیلی بسیاری از مشکلات و معضلات در این مناطق برطرف شود.
کد خبر: ۱۵۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 08 January 2016

سلامت صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: اگر شهر را به یک کارگاه بزرگ تشبیه کنیم این کارگاه بزرگ و بی‌سامان که دارای صاحب بوده باید سامان پیدا کند و این هدف‌گذاری در بطن و متن بودجه پیشنهادی شهرداری اردبیل باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تکنیک بودجه‌ریزی بر مبنای صفر و روش متداول و همچنین شیوه برنامه‌ریزی امروزه نمی‌تواند جوابگو باشد اما به یقین که بودجه‌ریزی عملیاتی عنصر اصلی و پیشنهادی برای بودجه‌ریزی سال آینده مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه بودجه عملیاتی همراه با مستندات درست و تجزیه و تحلیل دقیق و تفصیلی در برنامه‌ریزی‌ها و عملیاتی شدن این اقدامات مورد توجه و دقت نظر است، گفت: بودجه پیشنهادی سال آینده برش یک ساله از برنامه پنج ساله است که امیدواریم خروجی آن مکمل برنامه‌های مصوب پنج ساله و در افق چشم‌انداز 20 ساله باشد.

صفری افزود: در بودجه پیشنهادی سال آینده شهردار باید به اصل صرفه‌جویی، حذف هزینه‌های غیرضروری و به دورنمای اقتصاد مقاومتی توجه جدی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بودجه پیشنهادی بهتر است شعارمحوری و اولویت‌ها و زمانبندی شروع شده و اتمام پروژه‌ها و طرح‌ها نیز به انجام برسد.

صفری با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌های مصوب 94 تاکنون انجام نشده و در مردم هم انتظاراتی وجود دارد که امیدواریم در بودجه پیشنهادی سال آینده تکمیل آنها در اولویت قرار گیرد، اضافه کرد: قطعاً با اولویت و زمانبندی مشخص اجرا و اتمام این پروژه‌ها مدنظر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: تعداد بیشتری از طرح‌ها نیمه‌تمام مانده و مدت‌ها است که مردم در رنج هستند، به همین منظور درخواست می‌کنیم اتمام همه این طرح‌های نیمه‌کاره صددرصد مورد توجه قرار گیرد.

صفری روکش آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها، بهسازی و آسفالت تمام کوچه‌های خاکی و احداث پارک‌های جدید را از اولویت‌های برنامه سال آینده شهرداری اعلام کرد و گفت: ‌این عیب است که در شهر توریستی بعد از 37 سال از پیروزی انقلاب شهروندان روی آسفالت نتوانند راه بروند.

وی برون‌سپاری بسیاری از کارهای شهرداری و توجه به احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده و تاریخی را از ضرورت‌ها اعلام کرد و افزود: باید بحران سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها را به نحوی شایسته مهار کنیم تا در قالب طرح تفصیلی بسیاری از مشکلات و معضلات در این مناطق برطرف شود.

عضو شورای شهر اردبیل ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک استانداری، شورا و شهرداری را برای یافتن راهکارهای زیربنایی و زیرساختی به همراه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تهیه طرح جامع حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی و رفع مشکلات بافت فرسوده شهری را ضروری دانست.

صفری همچنین ضرورت پیگیری جدی تحقق کلنگ‌زنی پل قدس و در برنامه‌ گذاشتن بهسازی خیابان ساحلی حاشیه شهرها را به همراه ایجاد رضایتمندی بیشتر در بین شهروندان بسیار ضروری اعلام کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار