معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از کاهش شش میلیونی جمعیت دانش آموزان در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 06 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی زرافشان با اشاره به برگزاري دوره آموزشی دو روزه مجریان طرح تعالی مدیریت سراسر کشور با هدف هم افزایی، تبادل نظر و همگرایی به میزبانی هرمزگان اظهار داشت: هشت هزار مدرسه در سراسر کشور زير پوشش طرح تعالی مدیریت قرار دارند و قریب به ۱۵ هزار نفر از مدیران، مجریان و ناظرین این طرح آموزش های لازم را کسب کرده اند.
 
وي، پوشش فراگیر تعلیم و تربیت و کیفیت‌بخشی به فعالیت های مدارس را دوم ؤلفه اساسی در سند تحول آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: آموزش و پرورش در زير پوشش قرار دادن دانش آموزان در سطح منطقه و بین الملل توانسته است شاخص های خوب و مطلوبی به دست آورد.
 
زرافشان، گام اول را گسترش آموزش در تمام شهرها و روستا های کشور عنوان کرد و افزود: پوشش واقعی آموزش در سراسر کشور در مقطع ابتدایی دارای شاخص ۹۸.۸ در متوسطه دوره اول ۹۴.۳ و در مقطع متوسطه دوره اول ۸۴.۲ بوده است که شاخص مطلوبی در سطح بین الملی به شمار می آید.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بيان كرد: کیفیت بخشی به فعالیت های مدارس، راهبرد مهم دیگری است که طرح تعالی مدیریت به دنبال تحقق هرچه بیشتر و مطلوب آن در مدارس است.
 
زرافشان، داشتن نیروی انسانی کافی و ماهر را از بنیادی ترین مؤلفه های کیفیت بخشی مدارس خواند و گفت: آموزش و پرورش کشور در نسبت معلم به دانش آموز دارای شاخص ۲۱ نفر است که این شاخص رضایت بخش و مطلوب بشمار می آید همچنین قریب به ۷۰ درصد از کل فرهنگیان کشور دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند.
 
زرافشان خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ و ۹۴، جمعیت دانش آموزی از حدود ۱۸میلیون به حدود ۱۳ میلیون کاهش یافته است که این کاهش شش میلیون دانش آموز موجب افزایش فضاهای آموزشی در برخی مناطق شده که با بهره گیری مناسب از این ظرفیت می توان در راستای کیفیت بخشی بیشتر فعالیت های آموزسی گام برداشت.
 
وي بیان داشت: ملاک هایی همچون مشارکت اولیاء و دانش آموزان در روند آموزش مدارس، دسترسی و به کارگیری منابع و تسهیلات موجود، استفاده بهینه از مواد آموزشی مناسب، جایگزین شدن راهبرد های تربیتی و مشارکت به جای مدیریت اداری، آموزش معلمان، غنی شدن کتب درسی و مدرسه محوری از دیگر راهبردهای طرح تعالی مدیریت در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های مدارس است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار