تجلیل از سرمایه اجتماعی و شخصیت های برجسته شهر ادامه خواهد داشت
در شرایطی که اغلب متاسفانه در کشور ما بعد از درگذشت بزرگان از آنها تجلیل می شود و این در حالی است که بزرگان و مفاخر باید در زمانی که در حیات هستند مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند برگزاری چنین برنامه های تجلیل از مفاخر با همت شهرداری اردبیل و با حضور خود مفاخر قابل تقدیر است.
کد خبر: ۱۵۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳ 05 January 2016

مفاخر هر سرزمینی سرمایه اجتماعی جامعه هستند و تجلیل از افراد موفق در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی می تواند حرکتی در جهت سوق به سمت فرزانگی باشد.

بزرگداشت مفاخر و چهره های ماندگار ادای دین و حق تکلیف در قبال انسان های شایسته ای است که خدمت خود را به بهترین شکل به جامعه ارائه کرده اند.

استان اردبیل گنجینه ای از بزرگان، فرهیختگان و مفاخر ارزشمند است که موفقیت های مهمی در زمینه ورزشی، فرهنگی، علمی، هنری داشته اند و در سطح کشور تاثیرگذار بوده اند.

تجلیل از سرمایه های اجتماعی شهر اردبیل

شهرداری اردبیل در راستای برنامه های تجلیل خود از مفاخر شهر به عنوان سرمایه های ارزشمند، از «اکبر عبدی» بازیگر اردبیلی و برجسته در سطح کشور با اهدای کلید طلایی شهر تجلیل کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، دکتر «حمید لطف اللهیان» شهردار اردبیل در این مراسم که همزمان با جشن میلاد رسول مهربانی حضرت محمد (ص) در سالن شش هزار نفری رضازاده و با حضور پرشور شهروندان اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: تجلیل از این هنرمند نام آشنای کشور در زادگاه خود نقطه عطفی برای ارج نهادن و تجلیل از سرمایه ها اجتماعی شهر است و شهرداری اردبیل در راستای توسعه اجتماعی در برنامه های مختلف تجلیل از مفاخر را ادامه خواهد داد.

كلید طلایی اردبیل به

لطف اللهیان تاکید کرد: تجلیل از چهره های ماندگار بر خودباوری و نشاط جامعه نخبگان می افزاید چرا که مفاخر و بزرگان بهترین الگوها برای فرزندان این سرزمین هستند و برگزاری چنین برنامه هایی برای شناساندن این سرمایه ها به شهروندان به خصوص جوانان و نوجوانان و رشد اعتماد به نفس آنها موثر است.

در شرایطی که اغلب متاسفانه در کشور ما بعد از درگذشت بزرگان از آنها تجلیل می شود و این در حالی است که بزرگان و مفاخر باید در زمانی که در حیات هستند مورد تجلیل و تکریم قرار گیرند برگزاری چنین برنامه های تجلیل از مفاخر با همت شهرداری اردبیل و با حضور خود مفاخر قابل تقدیر است.

بسترسازی شهرداری برای نشاط اجتماعی

شهردار اردبیل نیز ضمن اشاره به اهمیت تجلیل از فرهیختگان و خدمات ارزشمند آن‌ها در زمان حیات آن‌ها و تداوم این تجلیل ها در مراسم هایی با نشاط اجتماعی افزود: یکی از وظایف خطیر شهرداری بسترسازی برای حضور خانواده‌ها در کنار هم و با نشاط اجتماعی است تا بتوانند در آرامش و همراه با مهر و مهربانی در کنار هم زندگی کنند.

دکتر لطف‌اللهیان تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشن در کنار ارتقای نشاط اجتماعی و توسعه فرهنگ مهربانی، تجلیل از جایگاه هنر و هنرمند توصیف است و ما امروز افتخار می‌کنیم که از چهره پرآوازه هنر هفتم «اکبر عبدی»، به رغم نقاهتی که داشت تجلیل می کنیم و برای دومین سال متوالی کلید طلایی شهر اردبیل را به هنرمند دیگری از این مرز و بوم اهدا می‌کنیم که قطعاً برای این استان همیشه افتخار کسب کردند.

مراسمی ارزشمندتر از جشنواره فجر

"اکبر عبدی" هنرمند نامی کشور که در این مراسم کلید طلایی شهر را از شهردار اردبیل دریافت کرد از حضور در جمع همشهریان خود اظهار خوشحالی کرد و افزود: همیشه به این سرزمین به ‌ویژه زادگاهم روستای «آقاباقر» که البته امروز این روستا خود به شهر اردبیل ملحق شده و محله ای از اردبیل محسوب می‌شود افتخار می کنم.

وی حضور پررنگ 10 هزار نفری شهروندان اردبیل را در یک جشن مردمی بسیار شورانگیز توصیف کرد و افزود: در این مدت به بیش از 30 شهر کشور و شهرهای مختلف دنیا سفر کرده‌ام اما هیچ کجا این مهر و مهربانی مردم اردبیل و این جمعیت پرشور را مشاهده ندیده ام.

بازیگر سینما و تئاتر ایران با قدردانی از مسوولان استان اردبیل به ویژه شهردار این شهر که در برگزاری این مراسم و آیین تجلیل تلاش مضاعفی را انجام داده است، گفت: مردم اردبیل همواره به میهمان‌نوازی و همچنین تجلیل از شایستگان شان معروف و مشهور هستند و این مراسم آن‌قدر زیباست که حتی از جشنواره فجر نیز برای من ارزشمندتر است.

در این مراسم برای نشاط شهروندان حاضر برنامه هایی چون موسیقی و جنگ شادمانه برگزار شد.

كلید طلایی اردبیل به

ابراز رضایت شهروندان از برنامه های بانشاط شهرداری

شهروندان اردبیلی حاضر در این مراسم نیز با شور و نشاط ایجاد شده در فضای مراسم ابراز خرسندی می کردند.

یکی از بانوان حاضر در این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: حضور در چنین مراسم های با نشاطی که خانواده ها در کنار لحظاتی را در کنار همشهریان به شادی سپری می کنند باعث همدلی بیشتر افراد جامعه می شود.

این شهروند که فرهنگی بازنشسته آموزش و پروش خود را معرفی کرد، افزود: مراسم تجلیل از هنرمند مشهور شهرمان نیز بر نشاط بیشتر مراسم افزوده بود. چرا که تجلیل از سال‌ها خدمات ارزشمند و ماندگار فرهیختگان نوعی ادای دین به خدمات آن‌ها است و از این رهگذر می‌توان در راستای بسط و توسعه فرهنگ تکریم از بزرگان جامعه اهتمام کرد تا از این طریق این فرهنگ در جامعه تبیین شده و تداوم یابد.

میلاد رسولیان یکی از جوانان حاضر در مراسم نیز با ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم بانشاط گفت: جوانان در حال حاضر به دنبال مکان های بانشاط هستند و شهرداری اردبیل با فراهم کردن این امکان که هم نشاط اجتماعی را تامین می کند و هم با معرفی شخصیت های مطرح شهر باعث تقویت حس اعتماد به نفس جوانان می شود گام مهمی را در توسعه اجتماعی شهر بر می دارد.

وی ضمن ابراز امیدواری بر تداوم این برنامه، افزود: تلاش در راستای نهادینه کردن فرهنگ‌های صحیح سبب تقویت بسیاری از هنجارهای اجتماعی شده و به تقویت فرهنگ‌های اصیل ملی و اسلامی کمک می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
ایجاد نشاط وشادمانی در جامعه موجب انرژی مثبت در جامعه میشود ویک برنامه قابل تقدیر میباشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار