با افزایش آلاینده های هوای ارومیه کارگروه آلودگی هوای استان تشکیل جلسه داد .
کد خبر: ۱۵۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 28 December 2015

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، در پی ادامه شرایط پایداری جوی در استان و افزایش میزان آلودگی هوا درشهرارومیه، پنجمین جلسه مخاطرات زیست محیطی درسال جاری با حضوراعضای کارگروه و سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

علی اسلامنور سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری در این جلسه با اشاره به تداوم وضعیت آلودگی هوا در روزهای آینده گفت: پایداری وضعیت جوی و افزایش میزان آلاینده ها در روزهای اخیر مخاطراتی رابرای افراد سالمند، بیماران و کودکان ایجاد می کند که می بایست با اتخاذ تدابیری ازافزایش میزان آلودگی ها و بوجود آمدن شرایط اضطرار در مرکز استان جلوگیری کرد.

وی افزود: دود اگزوز خودروها و احتراق ناقص سوخت درماشین های فرسوده و معیوب یکی از مهمترین عوامل تشدید آلودگی است که باید با ضمن کنترل دقیق از تردد این خودروها درسطح شهرجلوگیری شود.

سرپرست معاونت امورعمرانی در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده ازناوگان حمل ونقل عمومی در کاهش میزان آلودگی ها میتواند نقش موثری را داشته باشد و باید با اصلاح و رفع معایب سیستم سوخت رسانی واحتراق این خودورها اثرات مثبت فعالیت این ناوگان را بهبود بخشید.

اسلامنور در ادامه بر پایش مستمر وضعیت آلودگی هوای مرکز استان تاکید کرد و افزود: پلیس با کامیون ها و خودروهای سنگین،خودروهای شخصی که اقدام به مسافرکشی می کنند و فاقد برگ معاینه فنی هستند ضمن برخورد جدی از تردد آنها درسطح شهرجلوگیری کند.

آراسته مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیزدر این جلسه گفت:براساس نتایج بدست آمده از سامانه های پایش هوا در مرکز استان، شهرارومیه به جرگه شهرهای آلوده کشور ملحق می شود.

وی افزود:در2 روز گذشته میزان منواکسید کربن در میادین اصلی شهر بالای 16 پی پی ام بود که نشانه مصرف سوخت بیشتر ناشی از فعالیت خودروهای فرسوده و افزایش ورود گازهای آلاینده است.

آراسته ادامه داد:حالت وارونگی هوا در روزهای سرد سال بویژه از 10 آذرماه تا 20 بهمن موجب افزایش آلودگی و وضعیت ناسلام برای افراد حساس می شود که باید ضمن اجرای تدابیری برای کاهش میزان این آلودگی با اطلاع رسانی عمومی هشداری لازم به مردم داده شود.

وی شاخص کیفیت هوای ارومیه را در 6 دیماه 113 اعلام کرد و گفت: این وضعیت برای بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان و کودکان ناسلام بوده و باید این افراد از تردد در فضای آزاد و انجام فعالیت های ورزشی بویژه در ساعات اولیه صبح خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طرح جامع کاهش آلودگی هوا باید در شهر ارومیه تهیه شود که با پیگیری های که از سازمان مرکزی داریم امیدواریم درآینده نزدیک با اختصاص اعتباراین طرح تهیه و اجرایی شود.

آراسته ادامه داد:براساس شاخص های کیفیت هوا از 281 روز در 9 ماهه گذشته 86 روز در شرایط ناسلام بوده است .

وی تعداد روزهای پاک در سال جاری را 26 روزاعلام کرد وافزود: در سال گذشته تنها 6 روز از سال را درشرایط روزپاک داشته ایم.

 خودداری از فعالیت های ورزشی در فضای آزاد بویژه در مدارس ابتدایی ،کنترل برگ معاینه فنی خودروها،نظارت بر مراکز معاینه فنی خودروها، ممانعت از تردد خودروهای دودزا در سطح شهرو اطلاع رسانی به مردم از طریق رسانه ملّی و اعلام وضعیت آلاینده های هوا از جمله مصوبات این جلسه است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار