در ششمین روز از موعد ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی خیابان عطایی اردبیل همچنان شلوغ و پرترافیک است و امروز جهره‌های اصولگرا ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۱۵۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 24 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در ششمین روز از مهلت ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی از صبح امروز خیابان عطایی اردبیل که فرمانداری و ستاد انتخابات اردبیل در آن مستقر است با حضور حامیان و هواداران کاندیداها گرم و شلوغ بود به طوری که حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با همراهی هوادارانش ثبت‌نام کرد.

* حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی برای ثبت‌نام با تعداد زیادی از هواداران در فرمانداری حاضر شده بود که به هنگام ثبت‌نام حسین غفاری و جمعی از فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش وی را همراهی کرده و به هنگام ثبت‌نام در کنارش بودند.

* حجت‌الاسلام موسوی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سئوال که از کدام طیف جناح و گروه در انتخابات حاضر شده‌اید، اظهار کرد: بنده از طیف اصولگرایان به عنوان داوطلب برای مجلس دهم ثبت‌نام می‌کنم و شعارم نیز«تجربه دیروز، همت امروز، توسعه فردا» است.

* وی در حالی که به صراحت اعلام کرد خون و رگ و پوستم اصولگرایی و در حمایت از ولایت و همراهی دولت است، گفت: بنده هر چند از طیف اصولگرایان ثبت‌نام می‌کنم اما قصد طرد کردن دیگر افراد و گروه‌ها را ندارم و صادقانه به دولت کمک خواهم کرد تا برنامه‌های خود را عملیاتی کند.

* موسوی به سابقه چهار سال دوره نمایندگی خود در مجلس هشتم اشاره کرد و یادآور شد: بنده در دوران نمایندگی خودم به اذعان مردم کارنامه خوبی را داشتم که در پیگیری راه‌آهن اردبیل، راه‌اندازی دانشکده‌های مختلف همچون دندانپزشکی، تزریق منابع اعتباری تلاش کرده و با جدیت پیگیر مسائل استانی بودم.

* وی که از به هم‌ریختگی و آشفتگی مجمع نمایندگان استان گله‌مند بود، افزود: در مجلس دهم در صورت اعتماد مردم و راهیابی به پارلمان سعی خواهم کرد تا وحدت و همدلی را در بین نمایندگان فراهم آورم.

* موسوی در پاسخی به سئوالی در مورد تامین مالی هزینه‌های انتخاباتی نیز تصریح کرد: بنده هزینه‌های انتخاباتی نخواهم داشت و در سطح بسیار جزئی و ابتدایی خواهد بود چراکه نمی‌خواهم با حمایت‌هایی که در بحث مالی و ستادهای انتخاباتی انجام می‌شود مدیون کسی باشم و یا بخواهم در دوران نمایندگی وابسته و شرمنده کسی باشم.

* نماینده سابق اردبیل در مجلس با بیان اینکه جز یک ساختمان در فاز دو سبلان اردبیل هیچ ملک و ساختمانی ندارم و اتهامات وارد شده به بنده را قبول نداشته و اتهام‌زنندگان را به خدا واگذار می‌کنم، گفت: اگر ساختمان و ملکی داشته باشم که به نام خود بنده، خانواده و برادرانم باشد آن را تقدیم بیت‌المال و مردم می‌کنم.

* موسوی اظهار کرد: نمی‌توانم برای خود مقدار شانسی که برای پیروزی در انتخابات است اعلام کنم اما به صراحت می‌گویم که مردم پیروز اصلی انتخابات هستند.

ثبت‌نام چهارمین زن در انتخابات مجلس

چهارمین کاندیدای زن انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اردبیل ثبت‌نام کرد تا تعداد بانوان داوطلب در انتخابات به عدد چهار برسد.

* دکتر وحیده حاجی‌زاده نماینده اسبق مردم در شورای شهر و کاندیدای چند دوره مجلس بار دیگر امیدوارانه پای به صحنه انتخابات گذاشت و در ستاد انتخاباتی اردبیل حاضر شده و ثبت‌نام کرد.

* وحیده حاجی‌زاده از چهره‌های شناخته شده اردبیل است که همواره در انتخابات مجلس و شورا حاضر شده و این بار هدف از حضورش را در انتخابات حمایت از حق و حقوق واقعی مردم در پارلمان به عنوان جایگاه قانونی و تقنینی اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد بنده در انتخابات حاضر شده و در قالب طیف اعتدال و حمایت از دولت ثبت‌نام می‌کنم.

‌افضلی‌فرد از طیف اصولگرایان ثبت‌نام کرد

مصطفی افضلی‌فرد نماینده فعلی اردبیل، نیر، نمین و سرعین با حضور در ستاد انتخاباتی اردبیل در ششمین روز موعد ثبت‌نام برای حضور در مجلس دهم نام‌نویسی کرد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، افضلی‌فرد بدون اعوان و انصار در ستاد انتخاباتی حاضر شده بود و به صراحت گفت: بنده اعتقادی به زحمت دادن به مردم برای حضور در جلوی فرمانداری ندارم و با سادگی تمام در انتخابات حاضر شدم.

* وی در مورد سابقه خود قبل از مجلس دهم به کارهای اجرایی، اداری، آموزشی و پژوهشی خود اشاره کرد و یادآور شد: بنده از جبهه اصولگرایی حاضر شدم ولی آنقدر آزاداندیش هستم که خودم را متعلق به همه مردم، طیف‌ها و افکار و اندیشه‌ها می‌دانم و سعی‌‌ام بر حفظ منافع کشور خواهد بود.

* وی شعار انتخاباتی خود را «اعتقاد به امانتداری، شجاع بودن و توانمندی» اعلام کرد و افزود: بنده در دوران نمایندگی خودم عملکرد مثبتی را در حوزه تقنین و نظارت داشته‌ام ولی ضعف بنده در این بود که به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با رسانه‌ها نداشتم نتوانستم آنها را به اطلاع مردم برسانم که سعی خواهم کرد در صورت راهیابی به مجلس دهم این ضعف را برطرف کنم.

جوان‌ترین داوطلب نیز ثبت‌نام کرد

هوشنگ اسمعیل‌زاده خلیل‌‌آباد که خود را جوان‌ترین کاندیدا با 30 سال سن معرفی کرد با حضور در ستاد انتخاباتی ثبت‌نام کرد تا با رعایت اصول اخلاقی در انتخابات حاضر شده و با تحصیلات کارشناسی ارشد حقوق اصل برنامه‌ها و اهداف خود را پایبندی به قانون بداند.

* این کاندیدای جوان که شعار خود را «قانون‌گرایی، عمل گرایی و مردم‌داری» بیان کرد و گفت: 100 درصد در انتخابات تا لحظه آخر هستم و امید به پیروزی دارم.

* وی ضرورت توسعه پزشکی هسته‌ای را یادآور شد، افزود: برای اولین بار امیدوارم در حل مشکل بیکاری جوانان بخش‌های مختلف انرژی هسته‌ای را در اردبیل پیاده کنیم.

ثبت‌نام از طیف مستقل‌ها همچنان پررونق

* بهرام گران‌مایه یکی دیگر از تاکسی‌دارانی بود که برای حضور در مجلس ثبت‌نام کرد.

وی گفت: من سابقه اجرایی و کاری ندارم و بعد از 15 سال که دنبال شغلی بودم بالاخره شغل آزاد رانندگی تاکسی را انتخاب کردم و به رغم آنکه دارای مدرک فوق لیسانس هستم معتقدم نباید شعار داد بلکه باید در صحنه عمل ورود پیدا کرد.

* گران‌مایه خود را از بطن جامعه و آشنا به درد مردم عرفی کرد و گفت: امیدوارم دست به دست هم دهیم تا با همبستگی شهرمان را بسازیم.

* این کاندیدای جوان خود را وابسته به هیچ طیف و جریانی ندانست و بیان کرد: هر چند گمنام آمده‌ام ولی به لطف خداوند آمده‌ام و اعتقادی به تبلیغات ندارم و به فکر خرج کردن پول نیز نیستم بلکه به میدان آمده‌ام تا از طبقه مستضعف به فکر مستضعفان باشم.

داودزاده چهره دانشگاهی نیز ثبت‌نام کرد

سید محمد داودزاده چهره دانشگاهی و کارشناس با سابقه اقتصادی استان با 25 سال سابقه کار در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و استانداری و همچنین مدرس دانشگاه ثبت‌نام کرد.

* وی در جمع خبرنگاران در حالی که به همراه همسرش حضور پیدا کرده بود، افزود: بنده نیروی توسعه‌گرا هستم و تمام تلاشم در این 25 سال بر این بوده تا بتوانم در مسیر توسعه استان گام‌های عملی و جدی را بردارم.

* وی از بیکاری 65 هزار جوان بیکار استان اردبیلی سخن به میان آورد و گفت: ما باید برای حل این مشکلات سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی را انجام دهیم و بنده که سابقه تدوین برنامه دوم، سوم، چهارم و پنجم را دارم قطعا در بهبود فضای کسب و کار باید تلاش کرده و در صورت راهیابی به مجلس سعی خواهم کرد موانع اقتصادی را برطرف کنم.

* وی پایین بودن درآمد سرانه استان را به همراه پایین بودن نرخ اشتغال بیان کرد و افزود: بنده از طیف اعتدالیون در انتخابات حاضر شدم اما به راحتی می‌توانم نیروهای اصولگرا و اصلاح‌طلب را نیز دور یک میز جمع کنم همان طوری که در تدوین برنامه سرمایه‌ای اجتماعی استان همین کار را کردم و اعتقادم بر این است که مسیر توسعه از راه اعتدال می‌گذرد.

* وی با اظهار تاسف از تصویب نشدن منطقه آزاد تجاری استان قول داد تا در بهبود شرایط اقتصاد در صورت راهیابی به مجلس تلاش کند تا توسعه صنعتی و کشاورزی اتفاق بیفتد و چالش‌های اساسی یکی پس از دیگری با عقلانیت برطرف شود.

ثبت‌نام دو چهره اصولگرای سپاهی در انتخابات

اما از بین نیروهای اصولگرا فرهاد توحیدی با سابقه خدمت در سپاه استان اردبیل ثبت‌نام کرد.

* وی در جمع خبرنگاران گفت: بنده حامی ولایت و مرید حضرت آقا هستم و اگر خداوند توفیق بدهد در مسیر ارزش‌ها و اطاعت از ولایت حرکت خواهم کرد و صادقانه و همراه با راستگویی در صحنه حاضر و آماده خواهم بود.

وی شعار انتخاباتی خود را «راستگویی و صداقت» بیان کرد و گفت: بنده روی این شعارم هستم و هیچ وقت توکل به خداوند و پشتیبانی مردم را از دست نمی‌دهم و به مشارکت بالای مردم از طبقات مختلف به ویژه رزمندگان، بسیجیان و کارگزاران امیدوار هستم.

* وی در مورد هزینه‌های انتخاباتی گفت: بنده هزینه‌های انتخاباتی هنگفتی نخواهم داشت بلکه معقول و منطقی هزینه خواهم کرد و این هزینه‌ها را از جیب خودم پرداخت خواهم کرد.

* سردار عبدالرحمان حیدرزاده که خود را نیروی اصولگرا معرفی کرد، گفت: با شعار «تحول اداری، مبارزه با مفاسد اقتصادی» در صحنه انتخابات حاضر شدم.

* وی ضعف استان را ضعف مدیریتی اعلام کرد و گفت: در سطح کشور و استان این ضعف مشهود است و در حالی که مسئولان به ضعف‌ها و کاستی‌ها در بخش‌های مختلف اذعان دارند اما برای حل این مشکل کاری نمی‌کنند.

* بنده برای تثبیت مدیریت تلاش خواهم کرد تا کارآمدی را بالا ببرم.

پنجمین بانوی اردبیلی در انتخابات ثبت‌نام کرد

زهرا نیک‌طبع که دارای دکترای ریاضی است با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان و توسعه استان اردبیل در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد و گفت: بنده تا آخر در صحنه خواهم بود و حامی زنان و جوانان هستم.

ثبت‌نام اولین نخبه در انتخابات مجلس

* صالح مهرداد به عنوان اولین نخبه از حوزه انتخابی اردبیل، نیر، نمین و سرعین ثبت‌نام کرد تا پای نخبگان نیز به انتخابات باز شود.

* مهرداد که 15 سالی در سازمان بیمه سلامت ایران و حوزه رفاه اجتماعی فعالیت داشته شعارش را بازگشت به عمل به قانون اعلام کرد و گفت: بنده از حاشیه شهر اردبیل آمده‌ام و کارمند دولت بوده و هیچ مناسبت اقتصادی نداشته و در صورت راهیابی به مجلس نیز مدیون هیچ‌کس نیستم.

* وی افزود: به نظر بنده مهمترین مشکل امروز جامعه و مردم مشکل معیشتی و بیکاری است و در کنار آنها بالا بودن هزینه‌های درمانی نیز مردم را رنج می‌دهد که از همین رو دفترچه‌های بیمه سلامت رایگان از سال 84 در اختیار روستاییان قرار گرفته تا به صورت رایگان از خدمات بهره‌مند شوند.

*123 نفر داوطلب مجلس شدند/ثبت‌نام 9 زن برای انتخابات مجلس

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: تاکنون 123 نفر از استان اردبیل داوطلب نمایندگی مجلس در دوره دهم شدند.

ماریا موسوی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: ‌با ثبت‌نام 123 داوطلب برای رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، فرصت ثبت‌نام برای سایر کاندیداها تا عصر فرداست که نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه 51 نفر از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، 24 نفر از حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، 13 نفر از حوزه انتخابیه مشگین‌شهر، 23 نفر از حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار و 12 نفر از حوزه انتخابیه گرمی ثبت‌نام کردند، گفت: مهلت ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی فردا به اتمام می‌رسد.

دبیر ستاد انتخابات استان افزود: 114 نفر از داوطلبانی که ثبت‌نام کردند مرد و 9 نفر زن هستند که خود را برای رقابت‌های هفتم اسفندماه بعد از تأیید صلاحیت آماده می‌کنند.

موسوی در مورد ترکیب سنی داوطلبان نیز تصریح کرد: همچنان مسن‌ترین داوطلب 71 سال و جوان‌ترین داوطلب نیز 30 سال دارد.

وی در مورد مدرک تحصیلی داوطلبان بیان کرد: 13 نفر با مدرک دکترا، 95 نفر با مدرک کارشناسی ارشد، 10 داوطلب با مدرک حوزوی و مابقی نیز با مدرک کارشناسی ثبت‌نام کردند که بیشترین مدرک داوطلبان مربوط به کارشناسی ارشد است.

موسوی در مورد آمار پایانی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز اضافه کرد: ‌در مجموع از حوزه انتخابیه استان اردبیل هشت نفر ثبت‌نام کردند که دو نفر از این داوطلبان به عنوان نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری حاضر می‌شوند.

*پدیده انتخابات مغان ثبت‌نام کرد

پدیده انتخابات دوره قبل مغان و نفر دوم امیدعلی رعنایی از حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار ثبت‌نام کرد.

رعنایی در هنگام ثبت‌نام اظهار کرد: ما به دنبال مجلس مردمی هستیم که شاخصه‌هایی همچون اقتدار، سالم بودن و انقلابی بودن از ویژگی‌های آن است و قطعاً مجلسی که بتواند کارآمدی نظام اسلامی را ثابت کند، مفید است.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید به معنای واقعی کلمه مجلس آراسته به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و اعتقادی باشد که چنین مجلسی که اعضای آن از بینش سیاسی بالا برخوردار هستند با بصیرت تصمیم‌گیری می‌کند و اعضای آن نیز ولایی، مردمی و انقلابی هستند.

رعنایی گفت: منافع پابرهنگان و مستضعفان را چنین مجلس ارزشی مورد صیانت قرار داده و در مسیر حفظ آرمان‌ها با شجاعت، ایمان، بصیرت، صلابت و روحیه جهادی و فداکاری حاضر می‌شود.

وی خود را متعلق به جبهه اصولگرایان معرفی کرد، افزود: باید قوانین مطلوب در مجلس وضع شده و نظارت انقلابی را شاهد باشیم که انقلابی عمل کردن به معنای افراطی عمل کردن نیست بلکه داشتن اراده لازم برای پیگیری و حل مشکلات جامعه است.

رعنایی افزود: از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کرده و برای تحقق آن تلاش می‌کنم و بر این باورم اصولگرایی یک تفکر و اندیشه و جریان مبارکی است که می‌تواند کشور را از همه معضلات و نابسامانی‌ها نجات دهد.

کاندیدای دوره دهم مجلس بیان کرد: ما ظرفیت‌های زیادی داریم اما باید با اراده فولادین و انقلابی و به کارگیری نخبگان و صاحب نظران در حل مشکلات جوانان و پیشرفت و تعالی منطقه زرخیز مغان حرکت کنیم چراکه مغان در پیچ تاریخی قرار دارد و با انتخاب آگاهانه و تفکر جهادی و فداکاری می‌توان مغان را در این شرایط نجات داد.

وی در حالی از احیای مغان سخن به میان آورد که به صراحت گفت باید در این دوره از انتخابات مجلس حق به حق‌دار برسد.

رعنایی که نفر دوم دور نهم مجلس در حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار بود به عنوان پدیده انتخابات در حالی ثبت‌نام کرد که خود از یادگاران دوران دفاع مقدس و جانباز سرافراز و استاد دانشگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد است که با حضور در فرمانداری پارس‌آباد به صورت رسمی ثبت‌نام کرد.

*مشارکت بالای زنان به عنوان کاندیدای مجلس

وحیده حاجی‌زاده نمینی دیگر کاندیدایی بود که با حضور در فرمانداری اردبیل به عنوان پزشک عمومی ثبت‌نام کرد و گفت: بنده برای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری برای پرشور شدن فضای انتخاباتی ثبت‌نام کردم.

وی شعار انتخاباتی خودش را «حمایت از حق و حقیقت و راستی و درستی» اعلام کرد و افزود: هزینه انتخاباتی بنده در همه ادواری که در انتخابات مجلس و شورا حضور داشتم، خودم تأمین کردم و در این زمینه متکی به افراد، گروه‌ها و احزابی نبودم.

در حالی فضای ثبت‌نام کاندیداها به اوج خود رسیده و روزهای داغ ثبت‌نام از داوطلبان مجلس را شاهد هستیم که امروز از حوزه انتخابیه اردبیل 11 نفر و دیگر شهرستان‌ها نیز در مجموع 15 نفر ثبت‌نام کردند که آخرین مهلت ثبت‌نام برای مجلس شورای اسلامی نیز فرداست که به نظر می‌رسد ساعات ثبت‌نام از سوی وزارت کشور تمدید شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
اون که دور قبلیترش فقط تو مجلس شعار می داد
دانشکده دندانپزشکی هم بخوره توی سرمان که پول دکترها رو نمی رسونیم برای یه دندون درست کردن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار