کد خبر: ۱۴۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 22 December 2015


رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: مراکز آموزش عالی باید مکانی برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه باشند و نباید به بنگاههای تولید مدرک تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، رحیم بنا مولایی امروز(30آذر)، در افتتاحیه سومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه، اظهار کرد: بیشتر دارندگان مدرک تحصیلی در بسیاری از رشته ها برای پیدا کردن کار مناسب در رشته تحصیلی خود با درهای بسته مواجه هستند.

وی افزود: بر اساس آخرین امار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران هم اکنون بیش از 110 هزار فارغ التحصیل دکترا در رشته‌های مختلف با بیکاری دسته پنجه نرم می‌کنند.

این مسئول همچنین نبود بستر برای ایجاد شغل بسیاری از فارغ التحصیلان رشته مهندسی را به ناچار به شغل‌های کاذب روی آورده‌اند را یک معزل عنوان کرد و گفت: باید مراکز آموزشی عالی به نحوه‌ای برنامه‌ریزی کنند که این سرمایه های ارزشمند انسانی بیشترین بازده برای جامعه داشته باشند.

بنامولایی با تاکید به این مطلب که آموزش ها باید زیبنده صنعت باشد گفت:برای تحقق این مهم چاره ای نداریم جز آن که در کنار شهرک صنعتی مراکز تحقیقاتی و پژوهشی را تشکیل دهیم.

رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز ابراز کرد: در این صورت دانشگاهها از مشکلات صنعت آشنا شده و به نحوه‌ای برنامه ریزی خواهند کرد که نیروی انسانی مورد نیاز این بخش تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در جوار صنعت قطعا مشکل کمبود نیروی انسانی کاردان و کارشناس واحدهای تولیدی و صنعتی بر طرف می شود.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با ذکر این نکته که هم اکنون جمعیت فارغ التحصیل کشور به 11 میلیون نفر رسیده است اظهار کرد: دانشگاهها باید با برنامه‌ریزی اصولی و آگاهی کامل از نیاز جامعه دانشجو تربیت کنند تا فارغ التحصیلان در شغل های مناسب و مورد نیاز جامعه جذب شوند.

وی در پایان گفت: در برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده است برای عارضه‌یابی در خصوص تولید کارخانه‌ها حضورفعال داشته باشند تا بخش صنعت را برای افزایش کمی و کیفی انواع محصولات یاری دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار