کد خبر: ۱۴۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 22 December 2015


معاون استاندار البرز با بیان اینکه پیمانکار قطار شهری اصرار عجیبی به ماندن دارد، گفت: در صورتی که با شرایط ما بتوانند کار کنند، ادامه دهند و اگر نمی‌توانند باید نسبت به تعیین تکلیف موضوع اقدام کنند.

هیربد معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در مورد شرکت پیمانکار قطار شهری کرج، اظهار داشت: قرارداد این شرکت به صورت مقطوع بوده و زمانی که سابیر در مناقصه شرکت می‌کند، 40 تا 50 درصد زیر قیمت روز و واقعی قرارداد منعقد کرد و ما نیز ناگزیر به انتخاب کمترین قیمت بودیم.

وی با بیان اینکه از همین نقطه خشت کج مترو کرج بنا گذاشته شد، افزود: این امر منجر به یک تعدیل قیمت در سال 1390 شد که اتفاق خاصی به دنبال نداشت، البته اقداماتی انجام شده اما کرج زودتر از تمام کلانشهرها دارای 6 خط مصوب مترو بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تصریح کرد: در شهر تهران سالانه 36 کیلیومتر خط مترو احداث می‌شود اما تاکنون موفق به احداث 16 کیلومتر خط مترو در کرج نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه پیمانکار قطار شهری کرج اذعان می‌دارد که با این شرایط مالی قادر به انجام کار در پروژه نیست، گفت: ‌در همین راستا استان البرز در پی همکاری با این پیمانکار به شورای عالی فنی کشور مراجعه کرد و این شورا از کرج درخواست منابع مالی کرد.

معصومی خاطرنشان کرد: بر این اساس در شورای شهر کرج یک‌هزار و 650 میلیارد تومان زمین توسط شهرداری کرج و بدون در نظر گرفتن سهم دولت برای پروژه قطار شهری اختصاص یافت و مقرر شد هر مقداری که دولت پرداخت کرد، به عنوان سهمیه نقدی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه پیمانکار قطار شهری این شرایط را قبول نکرد و ضمناً اصرار عجیبی به ماندن دارد، اظهار داشت: شورای شهر کرج بحث تعدیل را منتفی اعلام کرد و براساس مذاکراتی که با مسئولان ارشد داشتیم و توضیحاتی که دادیم، آنها متقاعد شدند اما هنوز سابیر و برخی دیگر از مسئولان در حال پیگیری هستند و اصرار به ماندن دارند.

معاون استاندار البرز گفت: تصمیم‌گیری در این زمینه از سوی استان البرز انجام شده که در صورتی که با شرایط ما بتوانند کار کنند، ادامه دهند و اگر نمی‌توانند باید هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار