کد خبر: ۱۴۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 22 December 2015

مدیرکل حمل و نقل شهرداری کرج از فراهم‌سازی تجهیزات نوین مدیریت ترافیک در این شهرستان خبر داد.

احمد افضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به تصمیم شورای ترافیک و کمیته اضطرار آلودگی هوا، از امروز طرح زوج و فرد در شهرستان کرج اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در سال‌های اخیر و طی روزهایی خاص از جمله چند روز پایانی سال اجرا شده، اما مهمترین دغدغه مدیران کرج این بود که طرح‌هایی از این دست بدون بهره‌مندی از تجهیزات نوین مدیریت ترافیک به طور کامل و به درستی اجرا نمی‌شود.

مدیرکل حمل و نقل شهرداری کرج تصریح کرد: از جمله اینکه راهنمایی و رانندگی تاکید می‌کرد که بدون دوربین‌های نظارتی، جلوگیری از ورود خودروها به محدوده‌هایی که طرح زوج و فرد در آن اجرا می‌شود، مقدور نیست و نیروی کافی برای جلوگیری و برخورد با این خودروها وجود ندارد.

افضلی افزود: به همین دلیل مدیریت شهری طرحی را برای تهیه تجهیزات نوین مدیریت ترافیک را در دستور کار قرار داد و خوشبختانه بخش مهمی از این تجهیزات خریداری و در محل‌های مربوطه و مشخص شده نیز نصب گردیده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر تجهیزات اتاق مونیتورینگ ترافیک توسط مدیریت شهری تهیه و دوربین‌های نظارتی نیز در معابر اصلی، خیابان‌های پرتردد و به ویژه مرکز شهر نصب شده است.

مدیرکل حمل و نقل شهرداری کرج گفت: این تجهیزات در مرحله نهایی نصب قرار داشته و از بهمن ماه سال جاری می‌توان به طور کامل از آنها استفاده کرد.

افضلی با اشاره به آلودگی هوای کرج در روزهای اخیر که منجر به تعطیلی مدارس در برخی از روزها از جمله تعطیلی مدارس ابتدایی در روز جاری شد، گفت: مدیریت شهری کرج آماده هرگونه همکاری برای کنترل ترافیک و کنترل آلودگی‌های زیست محیطی است و تلاش داریم تا با تهیه و بهره‌مندی از تجهیزات نوین مدیریت ترافیک، در این امر گام‌های خوبی برداریم.

وی در پایان اظهار داشت: مدیریت شهری کرج معتقد است که تلاش برای کاهش آلودگی هوا نیاز به عزم جدی و همگانی دارد و در این حوزه آماده هرگونه همکاری با دستگاه‌های مربوطه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار