کد خبر: ۱۴۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 22 December 2015

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز از اندکی بهتر شدن کیفیت هوا برای روز چهارشنبه خبر داد.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: متاسفانه شاهد ایجاد شرایط وارونگی جوی در اکثر مناطق کشور از جمله استان البرز هستیم و همین امر موجب شد که روزهایی را سپری کنیم که کیفیت هوا به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: بر اساس آمارهایی که کارشناسان هواشناسی به دست آورده‌اند، شرایط آلودگی هوا تا پایان امروز ادامه خواهد داشت،اما صبح فردا و به دنبال بارش‌های پراکنده اندکی کیفیت هوا بهتر می‌شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز ادامه داد: عصر روز چهارشنبه و به دنبال افزایش ابرها، وزش باد و بارش‌های پراکنده در استان البرز، شاهد کاهش آلاینده‌های جوی خواهیم بود.

رحمانیان بیان داشت: اما شرایط وارونگی جوی از ظهر روز جمعه بار دیگر در استان البرز تشدید شده و احتمال افزایش آلاینده‌های جوی از جمعه به بعد را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه آلوده‌ترین نقاط استان البرز کدام مناطق است، گفت: بر اساس تحلیل‌های انجام شده، در مرکز شهر کرج و مناطق پرتردد شاهد انباشت آلودگی‌ها هستیم.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز بیان داشت: بیشترین آلودگی‌ها بین ساعات 10 تا 15 گزارش شده و در این مدت زمانی شاهد تشدید شرایط وارونگی جوی هستیم.

رحمانیان افزود: در ساعات اولیه صبح و تا حدود ظهر مناطقی چون ماهدشت و محمدشهر کرج بیشترین آلودگی‌ها را تحمل می‌کنند و از ظهر به بعد مناطقی چون عظیمیه و رجایی‌شهر کرج آلودگی‌ها بیشتر است.

وی با اشاره به شرایط این روزهای استان البرز به ویژه در شهرستان کرج گفت: تقاضای ما از مردم به ویژه گروه‌های حساس از جمله کودکان، بیماران و سالمندان این است که از تردد غیر ضروری به ویژه حضور در مرکز شهر به شدت بپرهیزند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز اظهار داشت: همکاری مردم و به ویژه عدم استفاده از وسائل نقلیه شخصی در این روزها، بیشترین کمک را به کاهش آلودگی هوا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار