مقامات نظامی کشورهای فرانسه و روسیه بر لزوم همکاری های دوجانبه در زمینه اطلاعات نظامی برای مبارزه با داعش تاکید کردند.
کد خبر: ۱۴۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰ 22 December 2015
مقامات نظامی کشورهای فرانسه و روسیه بر لزوم همکاری های دوجانبه در زمینه اطلاعات نظامی برای مبارزه با داعش تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه و فرانسه بر لزوم همکاری های دوجانبه به خصوص در زمینه اطلاعات نظامی برای تشدید مبارزه علیه داعش تاکید کردند.

ژان ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه در دیدار همتای روس خود سرگئی شویگو از توافق دو کشور برای تقویت همکاری های دو جانبه برای مبادله اطلاعات نظامی علیه داعش خبر داد.

وی گفت سرویس های اطلاعاتی فرانسه با حضور روسیه برای مبارزه با داعش تقویت خواهد شد و برای ارزیابی استقرار و توان تروریست ها موثرتر از گذشته خواهد شد.

فرانسه پیش از شروع حملات هوایی خود از روسیه و کشورهای ائتلاف خواسته بود این کشور را در حمله به داعش در زمینه اطلاعاتی و نظامی کمک کنند.

وی گفت تبادل اطلاعات نظامی به معنی همکاری کامل دو ارتش نیست بلکه برای ارزیابی عملیات ها و هماهنگی جبهه جنگ علیه تروریست ها خواهد بود.

دو طرف همچینن بر اشتراک نیروهای نظامی خود در مبارزه علیه تروریست ها در عملیات های زمینی در سوریه و عراق توافق کردند. به گفته سرویس های نظامی روسیه در حال حاضر ۲۹۰۰ نظامی این کشور در سوریه حضور دارند.

وزیر دفاع روسیه نیز در نشست دیگری با ژنرال پیر ویلیرز فرمانده ارتش فرانسه گفت مسکو از هرگونه همکاری نظامی بین دو کشور برای مبارزه علیه داعش استقبال می کند.

فرانسه پیش از این تعدادی از جنگنده های خود را از پایگاه های نظامی این کشور در اردن و امارات برای مبارزه با داعش به سوریه اعزام کرده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار