مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از فعالیت 77 ایستگاه هواشناسی در استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۴۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 20 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، علی دولتی مهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: با هدف پایش جوی استان ایستگاه‌های هواشناسی راه‌اندازی شده است.

وی گفت: در حوزه راه و شهرسازی چهار ایستگاه جاده‌ای طراحی شده است که شرایط جوی جاده‌ها را به صورت آنلاین پایش می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از ارتباط و تعامل تنگاتنگ حوزه راه‌سازی و هواشناسی و راهداری و حمل و نقل خبر داد و افزود: ما باید پایش مناسبی از سطح جوی استان داشته باشیم و با قرار دادن این اطلاعات در اختیار سیستم ناوگان راهداری و یا پروازها یاریگر مردم و مسئولان باشیم.

دولتی مهر سامانه هشدار سریع از راه‌اندازی سامانه هشدار سریع هواشناسی با هزینه‌ای بالغ بر 600 میلیون تومان خبر داد و تصریح کرد: بستر مناسب مخابراتی تهیه شده تا اطلاع‌رسانی دقیق و جامعی صورت گیرد که بتوانیم در حداقل زمان وقوع یک پدیده جوی هواشناسی را پایش کنیم.

این مسئول از تعریف سامانه توسعه هواشناسی کاربردی توسط سازمان هواشناسی خبر داد و یادآور شد: این سامانه در حالت آغاز به کار قرار دارد که امیدواریم بتوانیم طبق برنامه 500 هزار نفر را در استان پوشش دهیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به حوزه ایمنی پرواز نیز اشاره کرد و ادامه داد: خودکارسازی هواشناسی فرودگاه‌های استان با 2.5 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده و در حال خدمت‌رسانی است.

دولتی مهر نیازهای اساسی هواشناسی را بعد از راه‌اندازی سیستم‌های هواشناسی، رادارها و گیرنده‌های تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در ادامه این نشست معاون اجرایی فرودگاه‌های اردبیل نیز از انجام یک‌هزار و 170 پرواز در هشت ماهه اول سال جاری خبر داد و بیان کرد: این رقم نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

قصابی افزود: 46 هزار و 107 نفر مسافر با 2 درصد افزایش در سال جاری انجام شده است.

وی از روسازی و آسفالت باند فرودگاه پارس‌آباد خبر داد و گفت: تقویت این باند نیازمند 3 میلیارد تومان اعتبار با 3 هزار تن قیر است.

معاون اجرایی فرودگاه‌های اردبیل مهمترین پروژه‌های در دست احداث فرودگاه‌ها را ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل با 7 هزار و 546 متر مربع اعلام کرد.

قصابی افزود: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل با پیشرفت فیزیکی 75 درصد و با مبلغ 7 میلیارد تومان در دست احداث است که امیدواریم در سال جاری یا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار