کد خبر: ۱۴۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 13 December 2015

 به گزارش تابناک ایلام  به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان، مراسم تجلیل از پژوهشگران و فعالان حوزه پژوهش در محل اداره کل آموزش‌وپرورش استان ایلام برگزار گردید.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان، در این مراسم، گفت: پژوهش برای همه نهادها و سازمان‌ها ضرورتی انکارناپذیر بوده و این ضرورت در آموزش‌وپرورش اهمیت دوچندان دارد، چراکه اهمیت ندادن به پژوهش خسارات جبران‌ناپذیری برجای می‌گذارد.

 

علی بیرانوند، افزود: در سال‌های گذشته بیشتر مراکز پژوهشی استان همانند پژوهشکده تعلیم و تربیت و تنها آزمایشگاه دانش‌آموزی استان تعطیل و برخی دیگر از این مراکز، فعالیت آن‌ها راکد شد.

 

وی، تصریح کرد: تعطیلی و رکود فعالیت‌های پژوهشی این مراکز، مشکلات جدی را برای آموزش‌وپرورش استان به وجود آورد که بایستی با فعالیت بیشتر این کاستی‌ها را جبران نمود.

 

بیرانوند، به‌نظام تعیین صلاحیت حرفه‌ای معلمان نیز اشاره و افزود: از ابتدای سال 96 که رتبه‌بندی معلمان دچار تغییرات اساسی می‌شود، نقش پژوهش و اهمیت آثار علمی و پژوهشی بیشتر شده و فعالیت‌های پژوهشی معلمان در نظام تعیین صلاحیت حرفه‌ای آن‌ها، تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

 

در ابتدای این مراسم، امیر مهردادی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان ایلام ضمن خیرمقدم به پژوهشگران و فعالان حوزه پژوهش در آموزش‌وپرورش از پژوهشگران و فعالان حوزه پژوهش درخواست کرد تا آموزش‌وپرورش را در فعالیت‌های پژوهشی یاری کنند.

 

لازم به ذکر است در این مراسم امیدعلی باپیری پژوهشگر برتر استان در زمینه پژوهش و مشکلات پژوهشگران در آموزش‌وپرورش سخن گفت و مهناز مهدی بیگی، معلم پژوهنده برتر کشور، گزارش اقدام پژوهی خود را ارائه داد.

 

در پایان این مراسم از پژوهشگر برتر استان، معلمان پژوهنده منتخب مرحله استان، مدیران و رابطین پژوهشی برتر و اعضای دبیرخانه معلم پژوهنده، تقدیر به عمل آمد.


منبع :شبستان 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار