همچنین ویژه‌ برنامه‌ای نیز برای روز شهادت ثامن‌الحجج امام رضا (ع) در روز شنبه مصادف با سی‌ام ماه صفر در تمام بقاع متبرکه و امامزادگان البرز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 09 December 2015
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی بعد از ظهر امروز طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن هفته وقف، در ابتدا به حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان البرز رسیده و برنامه‌های این اداره را تشریح کردیم.
وی افزود: امسال هفته وقف با ایام سوگواری روزهای پایانی ماه صفر به ویژه رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) همزمان شده و است به همین دلیل، برنامه‌های هفته وقف را متناسب با این ایام سوگواری برنامه‌ریزی کردیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد: بنابراین همزمان با روز بیست و هشتم صفر تجمع بزرگ لبیک یا رسول‌الله (ص) در بقاع متبرکه استان البرز برگزار و زیارت حضرت رسول (ص) در امامزادگان البرز قرائت می‌شود.
صالحی گفت: حضور روسای ادارات اوقاف در شهرستان‌ها در نماز جمعه این هفته و تشریح برنامه‌های استانی از دیگر برنامه‌های هفته فوق است.
وی بیان داشت: همچنین ویژه‌ برنامه‌ای نیز برای روز شهادت ثامن‌الحجج امام رضا (ع) در روز شنبه مصادف با سی‌ام ماه صفر در تمام بقاع متبرکه و امامزادگان البرز برگزار خواهد شد.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز با تاکید بر اینکه در این هفته فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف وجود دارد، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در راستای تحقق این مهم نواخته شدن زنگ وقف در تمام مدارس استان البرز که برنامه فوق در پنجمین روز از هفته وقف در مدارس البرز اجرا می‌شود.
صالحی گفت: برگزاری همایش تجلیل از یاوران وقف، نشست‌های تخصصی اصناف و معتمدین و برگزاری مراسم کلنگ‌زنی احداث مجتمع فرهنگی قرآنی امامزاده طاهر (ع) از جمله دیگر برنامه‌های وقف در این هفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اقدامات انجام شده از سوی اداره اوقاف استان البرز طی یک سال اخیر پرداخت و گفت: در این مدت طرح‌هایی با هدف توسعه عمرانی بقاع متبرکه و امامزادگان استان البرز انجام شد که از جمله شاخص‌ترین طرح‌ها مربوط به توسعه شبستان امامزاده حسن (ع) بود که طی اجرای این طرح بیش از یک هزار متر شبستان این امامزاده توسعه یافت.
مدیرکل اوقاف و امور خیره استان البرز افزود: همچنین احداث اماکن ورزشی در حاشیه امامزاده محمد (ع)، ساخت بقعه امامزاده عبدالله (ع)،
ساخت گنبد مطلای امامزاده قاسم (ع)و ترمیم و بازسازی برخی از بقاع متبرکه البرز از دیگر برنامه‌هایی است که طی سال جاری توسط این اداره تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار