کد خبر: ۱۴۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 08 December 2015

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرز از اجرای دو پیمایش ملی در قالب شبکه برنامه‌های گروه‌های پژوهشی این معاونت خبر داد.

دکتر مهشید منزوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی عمومی و غیردولتی یکی از نهادهای انقلاب اسلامی است که با اعتقاد به اینکه تحقیقات پشتوانه و اساس توسعه و رشد فناوری ملی است تاسیس شده است.

وی افزود: گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها در سطح جامعه در سرلوحه برنامه‌های معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی است و برای تحقق این امر طی سال‌های طولانی کوشش‌های مستمری را معمول داشته است.

منزوی به برخی اقدامات این معاونت اشاره کرد و گفت: در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز نیز به پیروی از این مهم و با توجه به زیربنای پژوهش‌های علوم اجتماعی و حسب سیاست‌های جدید گروه علوم انسانی جهاد دانشگاهی کشور مبنی بر انجام طرح‌های کاربردی بزرگ در کشور، اهداف مشخصی تعریف شده است .

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز گفت: یکی از زمینه‌های پژوهشی این معاونت تمرکز بر انجام طرح‌های اجتماعی در قالب پژوهشکده آسیب‌های اجتماعی متشکل از گروه‌های آسیب‌شناسی اجتماعی، علوم‌شناختی و مطالعات محیط شهری است.

وی افزود: تا کنون تدوین دو طرح ملی در قالب شبکه برنامه در دو گروه آسیب‌شناسی اجتماعی و علوم شناختی با عناوین پیمایش ملی خانواده و پیمایش ملّی شادکامی در ایران انجام گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای طرح پیمایش ملی خانواده که توسط گروه آسیب شناسی ارائه شده است، علاوه بر معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی، تاکنون معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری، معاونت اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شورای فرهنگ عمومی، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام حمایت کرده‌اند. برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری تهران ، وزارت ورزش و جوانان، دادگستری استان البرز نیز طرح را تائید نموده و منتظر اعلام نظر آنها در زمینه حمایت هستیم.

وی یادآور شد: طرح پیمایش ملی خانواده در روز 14 آذرماه و در اولین روز نمایشگاه پژوهش استان توسط استاندار محترم البرز رونمایی و با اعلام حمایت از سوی ایشان همراه شد.

منزوی در ادامه به طرح دیگر این معاونت اشاره کرد و گفت: طرح پیمایش ملی «وضعیت شادکامی در ایران؛ مولفه‌ها، عوامل و روش‌های موثر در ارتقاء شادکامی» نیز طرح دیگری است که اعضای هیئت علمی گروه علوم شناختی این واحد آن را تدوین کرده‌اند.

وی افزود: این طرح نیز توسط معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی حمایت می‌شود. به علاوه، تاکنون وزارت کشور و معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز حمایت خود را از این طرح اعلام کرده‌اند و همچنین سازمان بهزیستی کشور، اداره کل ارشاد استان البرز نیز از دیگر دستگاه‌هایی هستند که لزوم اجرای این طرح را تائید کرده و به زودی در خصوص حمایت مالی اعلام نظر خواهند نمود.

منزوی در پایان گفت: علاوه بر موارد یاد شده، دیگر اهداف معاونت پژوهشی در استان البرز، تمرکز بر اتمام طرح آمایش استان البرز و انجام دیگر طرح‌های کاربردی توسعه‌ای در این استان در مقیاس‌های شهری و منطقه‌ای خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار