کد خبر: ۱۳۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 05 December 2015

نماینده ولی فقیه در استان البرز در آستانه فرا رسیدن روز دانشجو گفت: باید دانشجو متدین و عالم تربیت شود نه اینکه پلی باشد به سمت غرب، به همین منظور وظایف مسئولان دانشگاه حساس و خطیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های عقیدتی – سیاسی این هفته نماز جمعه شهر کرج به حماسه حضور میلیونی شیعیان در کربلا اشاره کرد و گفت: زائرانی از ۶۰ کشور جهان با نژادهای مختلف برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلا گرد هم آمدند و نمونه زندگی مهدوی در این عصر را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: در تجمع اربعین حسینی نه مقام و پول جای داشت و نه نژاد، و همه شیعیان جهان در این روز برای رضای خدا گرد هم می‌آیند.

حسینی همدانی با تاکید بر اینکه این تجمع حاوی پیامهایی بود، خاطرنشان کرد: سیل خروشان در اربعین حسینی یک پیام برای استکبار و دشمنان اسلام داشت و آن‌هم این بود که دشمنان اسلام در مقابل این سیل، سرنوشتی جز نابودی نخواهند داشت.

امام جمعه کرج حضور گسترده شیعیان در روز اربعین را باعث خُرد شدن دشمنان اسلام دانست و اضافه کرد: تداوم بیداری اسلامی یکی دیگر از پیام‌های حماسه اربعین حسینی است حضور شیعیان جهان در این مراسم به دشمنان فهماند بیداری اسلامی هرگز خاموش نمی‌شود.

وی گفت: اسلام هراسی وصله‌ای ناجور و نچسب است که دشمنان به مسلمانان می‌زند و این موضوع را دشمنان به راه انداخته‌اند این در حالی است که در حماسه اربعین حسینی جمعیتی میلیونی دورهم جمع می‌شوند و با مودت و اخلاق خوش در کنار هم به عزاداری برای سید و سالار شهیدان می‌پردازند.

خطیب جمعه کرج اذعان کرد: حضور میلیونی مسلمانان در حماسه اربعین نشانگر این است که داعش و گروه‌های تکفیری منحرف در مقابل عظمت اسلام ذره‌ای هم نیستند و ارزشی ندارند.

حسینی همدانی ادامه داد: جهانیان باید بدانند که مسلمانان نه ظلم می‌کنند و نه زیر بار ظلم می‌روند چون تربیت‌شده مکتب حسین(ع) هستند و شعار «هیهات من الذله» را هرگز فراموش نمی‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود از مردم عراق برای پذیرایی و میزبانی از شیعیان جهان تشکر و قدردانی کرد و گفت: از دستگاه‌های داخلی که برای برگزاری هر چه‌بهتر حماسه اربعین حسینی تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه کرج با تاکید بر فرارسیدن روز دانشجو، گفت: به مناسبت شهادت سه دانشجو در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ این روز را به نام دانشجو نام نهادند به همین منظور لازم است دانشجویان در این روز بازخوانی دقیقی نسبت به جایگاه خود در جامعه داشته باشند.

حسینی همدانی یادآورشد: دشمنان و طمع‌کاران در کمین دانشجویان می‌نشینند؛ چراکه آن‌ها می‌خواهند دانشجویان ایرانی نسبت به مسائل و شرایط کشور بی‌تفاوت باشند.

وی ضمن دعوت از دانشجویان به علم‌آموزی تصریح کرد: دانشجو باید انقلابی و اهل بصیرت باشد؛ چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها برای دانشجویان انقلابی، رهنمون‌های کاربردی اعلام می‌کنند باید رهنمون‌های رهبری اجرایی شود در این صورت نتیجه‌ای ارزشمند به دست خواهد آمد.

وی وظیفه خطیر مسئولان دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های استان را یادآور شد و گفت: باید دانشجو متدین و عالم تربیت شود نه اینکه پلی باشد به سمت غرب، به همین منظور وظایف مسئولان دانشگاه حساس و خطیر است.

حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در دانشگاه‌های استان البرز نباید نسبت به دانشجوی انقلاب بی‌مهری شود، گفت: اگر مسئول و یا استادی نسبت به دانشجوی انقلابی و متدین بی‌مهری کند مراتب به نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه اعلام شود و در این مورد، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان البرز نیز پیگیر موضوع خواهد شد.

امام جمعه کرج اعلام کرد: هر جا جوانان حضورداشته باشند حرکت و بالندگی به وجود خواهد آمد، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی به فاصله ۱۰ ماه دو نامه برای جوانان غربی نوشته‌اند حال این سؤال مطرح می‌شود؛ چرا جوانان، جواب این سؤال این است که جوانان صداقت بیشتری دارند و آینده‌سازان هر کشوری هستند.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در نامه نخست جوانان اروپا را به اسلام ناب دعوت کرده‌اند، گفت: نامه دوم ایشان با محوریت اتفاقات تروریستی اخیر بود؛ چراکه درد مشترک اسلام و غرب تروریست است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز نامه رهبری را موجب بیداری جوانان دانست و اظهار کرد: هرچند در خصوص نامه اخیر سانسور خبری اعمال شد ولی کلام رهبری همانند چشمه‌ای خروشان در فطرت جوانان جریان پیدا خواهد کرد.

خطیب جمعه کرج ضمن اشاره به سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر در سال 1948افزود: در هر گوشه دنیا جنایتی رخ می‌دهد پای حامیان حقوق بشر یعنی آمریکا به چشم می‌خورد نام این حقوق بشر، حقوق بشر آمریکایی و صهیونیستی است این چه حقوق بشری است که پنج قدرت بزرگ دنیا با حق وتو لغوش می‌کنند؟

امام جمعه کرج گفت: یکی از کشورهای مدعی حقوق بشر آمریکا است اما رییس‌جمهور سابق آمریکا در کتابش نوشته است هرساله ۱۰۰ هزار دختر در آمریکا به‌عنوان برده فروخته می‌شوند این در حالی است که آمریکا برای ما خط نشان حقوق بشری می‌کشد.

وی افزود: کارشناسان آمریکایی معتقدند از هر ۱۹۸ آمریکایی یک نفر در زندان است. برخی از زندانیان بیش از ۲۰ سال در انفرادی به سر می‌برند این در حالی است که آمریکا مدعی است قاتلان و کسانی که اقدام به کشتن بی‌گناهان می‌کنند و یا به تولید و توزیع مواد مخدر روی می‌آورند نباید اعدام شوند.

حسینی همدانی تصریح کرد: آمریکا و متحدانش حامی حقوق بشرش در خصوص کشتار مردم بی‌گناه در یمن، فلسطین، لبنان و عراق نظری نمی‌دهند و دلی نمی‌سوزانند و از کشور عربستان که بانوان در آن حق‌وحقوق مدنی ندارند، دفاع می‌کند.

خطیب جمعه کرج گفت: آمریکا باکرامت انسانی بیگانه است به ملت خودش نیز دروغ می‌گوید به همین منظور اعتماد کردن به آمریکا عین سادگی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهارکرد: آمریکا برای ۵۰ کشور جهان نقشه کشید تا دولت‌های این کشورها را ساقط و سرنگون کند.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه شیطان بزرگ برای ارائه یک گزارش در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حال شیطنت است گفت: چند هزار سانتریفیوژ در کشور از بین رفته است اما آمریکا می‌گوید شاید درگذشته ایران، در حال اقدامات هسته‌ای بوده است باید گذشته تاکنون موردبررسی قرار گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر توجه به منشور رهبری در خصوص الزامات «برجام»، گفت: در این منشور بر اتمام پرونده «پی‌ام‌دی» تأکید شده است این در حالی است که آمریکا قصد دارد پرونده «پی‌ام‌دی» ازنظر فنی بازبماند.

آیت‌الله حسینی همدانی بازماندن پرونده «پی‌ام‌دی» را غیرقابل‌قبول دانست و خطاب به دولتمردان، گفت: در این زمینه کوتاه نیایید؛ چراکه کوتاه آمدن در این زمینه عزت و اقتدار کشور را خدشه‌دار می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان سخنان خود ورود انگلیس و فرانسه به سوریه برای جنگ با داعش را شائبه برانگیز خواند و گفت: حضور ایران و روسیه در سوریه به خواست حاکمیت این کشور است؛ چراکه حاکمیت سوریه ایران و روسیه را به کمک فراخوانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار